FORUM-NURAS
Froum dla nurkujących i nie tylko ...

TESTY - Test latarki (suchy )- chińczyk z 3 XML

beroduar - 01-11-2013, 15:53
Temat postu: Test latarki (suchy )- chińczyk z 3 XML
Hej ha - zima zła!*
No więc dostałem nowego chińczyka "nCH" (taki jak ten http://www.ebay.co.uk/itm...984.m1497.l2649 ) i śpieszę się podzielić moimi wrażeniami.
Po pierwsze w porównaniu do TURD-a (np. http://www.ebay.co.uk/itm...item25819116fb)

- jest mniejsza i poręczniejsza
- włącznik jest magnetyczny i wielostopniowy - i tu - hej ha zima zła - suprise suprise - DWADZIEŚCIA PIĘĆ poziomów jasności :zdz: regulowanych suwakiem- włącznikiem
- sprawia wrażenie szczelnej i ma normalne o-ringi
- świeci bardziej rozproszonym światłem

Nie mam jak porównać świecenia do TURDa , bo mam jeden komplet baterii :aaa:

Oto zdjęcia:
https://picasaweb.google.com/118428977922884628790/Turd1#5941301491273444002
po lewej - pierwszy stopień jasności nCH, po prawej stary backup INTOVA
ciekawostką jest fakt, że można patrzeć na CREE XML bezpośrednio i widać falisty przebieg ?luminororu - nie wiem jak nazwać "żarnik diody"

https://picasaweb.google.com/118428977922884628790/Turd1#5941301499482587378
lekko jaśniej...

https://picasaweb.google.com/118428977922884628790/Turd1#5941301518960626706
maksymalna jasność nCH, INTOVA ledwo widoczna po prawej, ekspozycja -2.0

https://picasaweb.google.com/118428977922884628790/Turd1#5941301558044990386
po lewej max. nCH, po prawej - HID35W, ekspozycja -2.0

https://picasaweb.google.com/118428977922884628790/Turd1#5941301710693811458
Kolejno - części do przeróbki TURDa, oryginalny TURD, nCH, INTOVA

https://picasaweb.google.com/118428977922884628790/Turd1#5941301696604175826
to samo + HID35W

https://picasaweb.google.com/118428977922884628790/Turd1#5941301575318809074
https://picasaweb.google.com/118428977922884628790/Turd1#5941301585070664866
https://picasaweb.google.com/118428977922884628790/Turd1#5941301605302423282
https://picasaweb.google.com/118428977922884628790/Turd1#5941301671344141906
https://picasaweb.google.com/118428977922884628790/Turd1#5941301687087169570

no i przerobiony TURD (jeszcze nie uruchamiałem)



*Powiedzieć, że nie mam nic do powiedzenia, to nic nie powiedzieć :aaa: (mój aktualny hero- Pilch - Wiele Demonów - gorąco polecam :aaa: )

[ Dodano: 01-11-2013, 20:31 ]
Niestety nie mogę edytować postu - więc dodaje tylko, że max prąd wynosi 2.25A, więc więcej niż mojego TURD-a (2A)

[ Dodano: 01-11-2013, 23:49 ]











[ Dodano: 01-11-2013, 23:55 ]









Mieciu - 02-11-2013, 09:39

Fajne te części do przeróbki :-)
Sam toczyłeś?
Tam można by się pokusić o lekki tuning drivera żeby zamiast 20W pogonił te diody na 30W.
PS. mój TURD na świeżych aku śmiga na 2.54A (21.3W)

ptja - 02-11-2013, 12:02

Pomysł: "kanister" przymocować do palnika pod kątem 90 stopni, wyposażyć w "U" przymocowane na końcu (końcach) tworząc w ten sposób światło z uchwytem goodmana, a bez plączącego się kabla.
beroduar - 02-11-2013, 21:30

Mieciu napisał/a:
Sam toczyłeś?
Tam można by się pokusić o lekki tuning drivera żeby zamiast 20W pogonił te diody na 30W.
PS. mój TURD na świeżych aku śmiga na 2.54A (21.3W)

Toczył tokarz na wzór, dzięki mojemu niezawodnemu partnurowi - wyszło całkiem nieźle.
Też myślałem na temat podrasowania drivera, ale nie mam pojęcia, jak wykręcić moduł z obudowy - masz jakieś sugestie?

Co do nowego chińczyka -dość mocno grzeje się na powietrzu a łatwo go przez przypadek włączyć - to z pewnością jest jego wada.

[ Dodano: 01-12-2013, 20:07 ]
No i mały update - tym razem z nurkowania - latarka "nowy chińczyk" jest szczelna, świeci dość szeroko więc na pewno nie nadaje się do komunikacji powyżej 5m, jest w miarę jasna i świeci równomiernie rozproszoną plamą, więc z powodzeniem mogłaby stanowić latarkę główną w ciemnych przestrzeniach z czystą wodą lub w zestawie - jako doświetlanie kamerki lub aparatu . No i miałem rację z tym niezbyt przemyślanym wyłącznikiem- potrafi się włączyć zahaczając o gumkę przy uprzęży, co może być przyczyną przegrzania i zapłonu na powietrzu (np. w bagażniku samochodu).

Mieciu - 18-03-2014, 23:46

beroduar napisał/a:

Też myślałem na temat podrasowania drivera, ale nie mam pojęcia, jak wykręcić moduł z obudowy - masz jakieś sugestie?

Popatrz na zdjęcia:
https://drive.google.com/folderview?id=0B_kdgNXsIOc3YUgwR095ZGh3ajg&usp=sharing

Do wykręcenia drivera najlepiej użyć szczypców chirurgicznych pean lub innych cienkich.
Driver nazywa się TR-0159D i można go kupić tutaj jakby się przepalił.
W moim były przylutowane rezystory 0,15Ω 0,2Ω oraz 0,25Ω równolegle co daje rezystancję pomiarową 0,064Ω.
Dolutowałem dodatkowe 0,15Ω(zrobione z 4 rezystorów smd rozmiaru 1206) i prąd wzrósł z 2,5A@8V do 3,25A@8V czyli z 20 na 26W.
Po tej zmianie akumulatory starczają na równo godzinę.
Warto również wymienić przewody z drivera do ledów - fabryczne są za cienkie i powodują spore straty.

beroduar napisał/a:

[ Dodano: 01-12-2013, 20:07 ]
No i mały update - tym razem z nurkowania - latarka "nowy chińczyk" jest szczelna, świeci dość szeroko więc na pewno nie nadaje się do komunikacji powyżej 5m

Wcale tak szeroko nie świeci ;-) Spróbuję niedługo porównanie jakieś może zrobić na basenie....
Oringi na dupce warto wymienić: 32x2 oraz 28x2.

:pa:

beroduar - 19-03-2014, 23:26

Dzięki wielkie za zdjęcia - próbowałem nieskutecznie pęsetą, ale tam trzeba widać zastosować coś masywniejszego.
Co do podanych rozmiarów - miałeś na myśli o-ringi w TURDzie? (podany przez Ciebie cytat dotyczy "nowego chińczyka", czyli zupełnie innej latarki, ale też 3xXML)
W TURDzie o-ringi trzeba koniecznie zmienić, bo w komplecie jest jakieś g.wno z silikonu. Oryginalnie dziecko chińskiej myśli technicznej jest uszczelnione za pomocą gęstego smaru, który trzeba usunąć.

Mieciu - 22-03-2014, 09:55

beroduar napisał/a:

Co do podanych rozmiarów - miałeś na myśli o-ringi w TURDzie?
W TURDzie o-ringi trzeba koniecznie zmienić, bo w komplecie jest jakieś g.wno z silikonu. Oryginalnie dziecko chińskiej myśli technicznej jest uszczelnione za pomocą gęstego smaru, który trzeba usunąć.


Tak, te wymiary co podałem są do TURD'a. Nie zrozumiałem, że pisałeś o tym innym chińczyku...

A tu masz porównanie podkręconego na 27W turd'a z latarką, którą wykonałem od podstaw na nowej diodzie XM-L2 U2 pracującej na bezpośrednim podłożu miedzianym i troche większym prądzie ;-)



Turd daje trochę większą i trochę jaśniejszą plamkę, za to moje dzieło trochę dłużej świeci...
Plamka wyróżnia się z reszty nawet z odległości 10m (przeciwległy bok basenu)
Myślę że w ciemnym miejscu byłoby to jeszcze lepiej widać więc wcale nie jest tak źle z tą komunikacją...

:pa:

beroduar - 23-03-2014, 23:08

Mieciu napisał/a:
Turd daje trochę większą i trochę jaśniejszą plamkę, za to moje dzieło trochę dłużej świeci...

No ale Twoje dzieło to jedna dioda , która świeci bardzo ładnie.

Mieciu - 23-03-2014, 23:39

beroduar napisał/a:

No ale Twoje dzieło to jedna dioda , która świeci bardzo ładnie.


Świeci ładnie bo dioda pracuje z dobrym chłodzeniem dzięki czemu oddaje więcej światła.

Tanim kosztem można wymienić diody również w turd'zie ;-)
http://intl-outdoor.com/l...page=3&sort=20a
tutaj można kupić najnowsze XM-L2 na miedzianych podłożach - wychodzi 21zł/szt.

XM-L2 U2 1D z tego sklepu siedzi właśnie w mojej latarce.
Do bardziej neutralnego białego światła opcja T6 3C będzie najlepsza.

beroduar - 27-03-2014, 16:13

Cytat:
W moim były przylutowane rezystory 0,15Ω 0,2Ω oraz 0,25Ω równolegle co daje rezystancję pomiarową 0,064Ω.
Dolutowałem dodatkowe 0,15Ω(zrobione z 4 rezystorów smd rozmiaru 1206) i prąd wzrósł z 2,5A@8V do 3,25A@8V czyli z 20 na 26W.


Które rezystory podmienić? Zastanawiam się nad wlutowaniem rezystora z drutu konstantanowego.

Dla zinteresowanych panoramka z rozkręcania TURDAa

Po lewej - ponoć jedno z najlepszych ogniw na rynku z pojemnością 4100mAh (w chińskim alfabecie: 5000mAh), szczypce do rozkręcania TURDa, u dołu drajwer, podkładka pod odbłyśnik, wkręcany radiator z diodami przyklejonymi klejem silikonowym? oraz aluminiowy reflektor.

Kabelki połączeniowe są rzeczywiście dość cienkie.

Zamówiłem kolimatory LXM i zobacze jak wąsko to świeci...
Niestety jest tam dosyć ciasno na 3 LXM-y, dodatkowo podejrzewam, że wsadzenie podłoża Cu albo kolimatora IRIS bez przeróbki radiatora nie przejdzie.

Widzę, że stworzył się tu temat hobbistyczny miłośników TURDa :aaa:

Mieciu - 27-03-2014, 16:24

rezystory masz pod dławikiem (to takie kółko ferrytowe z nawiniętym drucikiem :aaa: )

popatrz na fotkę(nie wiem czy sie dobrze wyświetli):
https://lh5.googleusercontent.com/4ceCrPOFLGYiqUnyI6P7Vt635B3WnyGg41M3y3pkVeY0PZTRO5swP88GSnLA_rjLFg=w1563-h704

Jak widzisz na kanapkę dolutowane są tam 2szeregowo i 2 równolegle R150(0,15Ω)

Policz ile i jakich rezystorów tam masz. Będzie na nich napisane np R100 albo R200 albo R250...
Słyszałem że są różne wersje tych driverów więc trzeba to sobie wyliczyć (Jeżeli nie wiesz jak to napisz, policzę za Ciebie)

Odnośnie soczewki - lepiej nic nie zmieniaj, nie znajdziesz nic lepszego niż ten reflektor.
Ja myślę, że po paru modyfikacjach i wymianie diód ta latareczka spokojnie dorówna mocą i skupieniem nowemu produktowi takiej popularnej/wychwalanej w Polsce firmie ;-)

:pa:

[ Dodano: 27-03-2014, 19:25 ]
https://drive.google.com/folderview?id=0B_kdgNXsIOc3YUgwR095ZGh3ajg&usp=sharing

3 i 4 zdjęcie - widać dolutowane rezystory

beroduar - 27-03-2014, 22:23

Mieciu napisał/a:
rezystory masz pod dławikiem (to takie kółko ferrytowe z nawiniętym drucikiem :aaa: )

Nie, no ja wiem, jak wygląda rezystor SMD, tylko nie odginałem dławika. Myślałem, że chodzi o te oporniki widoczne na moich zdjęciach...
Mam 100+200+250 mOhm, czyli teoretycznie 52,6 mOhm.
To ile byś proponował dodać?
Poza tym mam idee fix latarki komunikacyjnej, a odbłyśnik TURDa jest taki sobie .
Porównam z LXM i podzielę się na pewno wnioskami.

Mam w sumie konstantan 22SWG (0.71mm) o oporze 1.24 Ohm/m, co daje 4.24cm dla 52.6mOhm. Czy mam zmniejszyć opór do 45mOhm (co da jakieś 3.6cm)?

Mieciu - 28-03-2014, 00:08

Cytat:
Mam 100+200+250 mOhm, czyli teoretycznie 52,6 mOhm.

Zgadza się, dobrze policzyleś :-)


Możesz dolutować do tego co masz równolegle na kanapkę rezystor o mocy przynajmniej 0,5W i oporze 0,22-0,25Ω
Da to rezystancję zastępczą rzędu 42-43mΩ.
Nie zastępuj rezystorów drucikiem bo może się zbyt mocno grzać (ok 1.5W-2W jest tracone na rezystancji pomiarowej kontrolującej prąd przy tym połączeniu równoległym gdzie śmiga ok 7-8A)

Po takiej operacji zmierz prąd na dupce na świeżych akumulatorach.
U mnie jeszcze trochę podkręciłem przed basenem i mam teraz 3,6A (poprzednio 3,25, oryginał 2,5A).

Tylko upewnij się że masz dobre sondy w mierniku - inaczej będziesz miał spore przekłamania.

good luck :pa:

beroduar - 28-03-2014, 00:35

Mieciu napisał/a:
Nie zastępuj rezystorów drucikiem bo może się zbyt mocno grzać (ok 1.5W-2W jest tracone na rezystancji pomiarowej kontrolującej prąd przy tym połączeniu równoległym gdzie śmiga ok 7-8A)

OK nie zdawałem sobie sprawy,że tam aż takie prądy płyną...
Wg tablic temperatura konstantanu będzie >200 stopni - może skorzystać z chłodzenia wodnego :aaa:

Mieciu - 28-03-2014, 00:49

Prąd do kwadratu razy opór więc taka moc wychodzi ;-)

Jak już przerabiasz latarkę to popatrz tutaj:
http://budgetlightforum.c...#comment-311196

Język raczej Ci nie obcy więc powinieneś zrozumieć - po tej zmianie nie będzie się losowo włączać pod wodą.

Maximusno1 - 30-04-2014, 01:52

ja właśnie czekam na dwa cudeńka.
1.http://www.ebay.com/itm/Diving-Flashlight-torch-100M-Underwater-4000LM-CREE-XM-L-3xT6-Scuba-Diving-LED-/161279326577?pt=US_Flashlights&hash=item258cff3971

2.http://www.ebay.com/itm/Scuba-Diving-6500Lm-4X-CREE-XML-L2-LED-100m-Waterproof-Flashlight-Torch-26650-BY-/261448282840?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3cdf8832d8

Także nowy test niedługo,bardzo jestem ciekaw jak wyjdzie te 6500l .....

Jagmin - 30-04-2014, 11:29

Wydaje się, że na tą chwile zestaw 3x XML zasilany z 2x 26650 to optimum dla latarek nie dzielonych.
Jest tylko pytanie: która z takich latarek jest warta kupienia?
Bardzo jestem ciekaw testów i opinii.

beroduar - 01-05-2014, 01:20

Pierwsza latarka to chyba taka chudsza i ciemniejsza(T6) wersja opisywanego "nowego chińczyka" - myślę, że ze światła będziesz zadowolony, tyle, że świecić będzie krócej niż na "grubaskach" 26650.
Druga - no cóż- włącz i podziel się wrażeniami :-)
(ze swej strony mogę potwierdzić dobrą jakość wykonania opisywanej latarki typu "3x CREE XML U2 4800Lm", co do innych - nie wiem - TURD - jak wyżej - tylko dla maniaków przeróbek :-P )
Ja z ciekawości (a może do przeróbek) kupiłem sobie dzisiaj
http://www.ebay.co.uk/itm...984.m1497.l2649

[ Dodano: 01-06-2014, 00:44 ]
Dzisiaj nurkowałem z tą nową chińską latareczką z grupy:

http://www.ebay.co.uk/sch...cat=0&_from=R40

- uszczelki wytrzymały ( nurek do 35m), światło bardzo skupione - zdecydowanie nadaje się do komunikacji - tak na odległość do 10m w warunkach lekkiego zaciemnienia (poniżej 15m głębokości).
Plamkę ciągle widać na 6-8 metrach, ale nie jest to HID :aaa:
Ogólnie jak na cenę 50PLN to jest to udany zakup.
W komplecie jest koszyczek na baterie 3xAAA, ale o ile dobrze pamiętam , to prąd jest mniejszy niż przy zasilaniu ze standardowego ogniwa 26650.

Mieciu - 25-06-2014, 23:30

Odgrzewam kotleta, bo skośnoocy bracia z dalekiego wschodu dostrzegli błędy poprzednika i wypuścili nowszy model:



http://www.fasttech.com/p...6-3500lm-3-mode
lub
http://www.dx.com/p/trust...-x-26650-320508

- Poprawiona 'dupka' - nie będzie się losowo włączać pod wodą bez możliwości wyłączenia
- Nowe diody XM-L2 i to w ilości aż 5szt (troche tu skopali bo 3 byloby lepiej)
- Mimo większej ilości diód zachowali całkiem niezłe skupienie - widac zdjecia beamshotów na fasttechu.
Jakiś fajny reflektor zmajstrowali - różni się od 'standardu' na 5XML.

Za ok 300+zł mamy latarkę z kpl akumulatorów i ładowarką - całkiem dobry deal.

Jagmin - 26-06-2014, 00:23

Te pięć sztuk XM-L2 nie jest chyba takim złym rozwiązaniem. Diody pracują pod mniejszym prądem, więc maja większą sprawność.
No i pole do majstrowania jest szerokie - teoretycznie można z tego "wycisnąć" ponad 5000 lm
Łatwo można też oddzielić głowicę i wykorzystać osobno - wystarczy dorobić korek i połączyć ją na kablu z jakimś aku w termosie.
:)

Mieciu - 26-06-2014, 00:25

Jagmin napisał/a:
Te pięć sztuk XM-L2 nie jest chyba takim złym rozwiązaniem. Diody pracują pod mniejszym prądem, więc maja większą sprawność.
No i pole do majstrowania jest szerokie - teoretycznie można z tego "wycisnąć" ponad 5000 lm
Łatwo można też oddzielić głowicę i wykorzystać osobno - wystarczy dorobić korek i połączyć ją na kablu z jakimś aku w termosie.
:)


To nie byłby taki głupi pomysł z rozdzieleniem, ale koniecznie trzeba wymienic driver i połączyć diody szeregowo zamiast równolegle.
Po takiej zmianie to całkiem miałoby sens :tak:

Jagmin - 26-06-2014, 00:34

Mieciu napisał/a:
To nie byłby taki głupi pomysł z rozdzieleniem, ale koniecznie trzeba wymienic driver i połączyć diody szeregowo zamiast równolegle.
Po takiej zmianie to całkiem miałoby sens :tak:


Wobec tego trzeba sprawdzić ile miejsca jest na driver...

No i termos na 8 x 26650 by się przydał. Wkład miałby zaledwie 5,5 cm średnicy i 13 cm długości - czyli wymiar kompaktowy.
Nawet 12 x 26650 miałoby tylko 20 cm długości - też kompakt...
:)

JaSBG - 26-06-2014, 13:50

Pozwolę wtrącić mały OT, jakiś rok temu zakupiłem taniego chinola za mniej niż 20 Eur, na samym początku rozkręciłem go celem sprawdzenia o-ringów, wyglądały całkiem zdrowo i porządnie więc test wodny odbył się do głębokości około 30m. Latarka wyszła z wody sucha. Później zaczęła nieco strajkować z przełącznikiem aby w końcu zacząć działać poprawnie... W ubiegłym tygodniu robiłem nocnego nurka ja w zestawie dwa chinole jeden wyzej opisany drugi plastik za 7USD, moi współnurkowie jeden z Kowalskim drugi z diodowym Scubapro czy Aqualung a może Oceanic... Po około 20 min oceanic zaczął bez powodów i ostrzeżeń świecić baaaardzo słabym światłem, po kolejnych minutach zaczął strajkować Kowalski aby w końcu kompletnie się wyłączyć. Kolega z kowalskim zakończył nurka z moim plastykowym chinolem a moja lampa główna działała pieknie i bez widocznej straty mocy przez całe 50min nurka. Wniosek nasunął mnie się jeden, te chińskie wynalazki nie są w cale takie złe, trzeba tylko sprawdzić wcześniej czy wszystkie o-ringi są porządnie założone, trochę wazeliny na oringi przy zakrętce i można spokojnie tego używać...

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group