Strona Główna FORUM-NURAS
Froum dla nurkujących i nie tylko ...

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy    KalendarzKalendarz
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
wrażenia z użytkowania OLED'ów xDEEP
Autor Wiadomość
mpbc 

Stopień: AOWD
Kraj:
Poland

Wiek: 54
Dołączył: 01 Lip 2014
Posty: 110
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-10-2014, 14:20   

grol napisał/a:
mpbc napisał/a:
Mnie brakuje jednej przydatnej rzeczy ..... współpracy z nadajnikiem by pokazywał ciśnienie
Też tak miałem i nawet się zgadzam, że mogłoby być.
BTW: Mi ta potrzeba znikła, gdy ustabilizowałem SAC i podpiąłem stage.


Ale i tak wtedy musimy przeliczać w głowie, przy narkozie azotowej łatwiej spojrzeć i dostrzec alarm niż zastanawiać się to kiedy skończy mi się mieszanka? :P

A stage to fajna sprawa ale mało kto nurkuje tak rekreacyjne.....
 
 
grol 



Stopień: CMAS P2, SS, Nitrox
Kraj:
Poland

Wiek: 56
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 1071
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 19-10-2014, 14:25   

mpbc napisał/a:
wtedy musimy przeliczać w głowie

Kontrolowanie ciśnienia na komputerze czy manometrze - nie ma znaczenia :ok2:
Korzystanie z informacji z komputera o tym na ile nam wystarczy powietrza - :pa:
Ostatnio zmieniony przez grol 19-10-2014, 14:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mpbc 

Stopień: AOWD
Kraj:
Poland

Wiek: 54
Dołączył: 01 Lip 2014
Posty: 110
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-10-2014, 14:34   

grol napisał/a:
mpbc napisał/a:
wtedy musimy przeliczać w głowie

Kontrolowanie ciśnienia na komputerze czy manometrze - nie ma znaczenia :ok2:
Korzystanie z informacji z komputera o tym na ile nam wystarczy powietrza - :pa:


Fakt zawsze mamy manometr..... ale alarm ciśnienia w Suunto jakoś strasznie mi się spodobał i nie chcę z niego rezygnować :) :pa:
 
 
michals 

Kraj:
Poland

Dołączył: 04 Sie 2011
Posty: 87
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-11-2014, 10:11   

piotr_c napisał/a:

michals napisał/a:
Czy funkcja automatycznego obracania ekranu miła służyć temu, żeby można było nakładać na rękę jak się komu podoba

Nie. Ale planujemy dodanie takiej funkcji (tzn. stałego obrócenia ekranu).


Coś wiadomo więcej z tym planowaniem? W nowym sofcie (o ile dobrze pamiętam 2.3.3) nic się nie zmieniło.

piotr_c napisał/a:

michals napisał/a:
3. Czy można hurtowo eksportować z logbooka do uddf czy trzeba po jednym nurkowaniu

Eksport hurtowy niedługo się pojawi. Niestety funkcjonalność ta jest dość skomplikowana w implementacji ze względu na to, że pliki UDDF zajmują o wiele więcej miejsca, niż dane w postaci binarnej.


j.w. ? Obecny eksport kilkunastu/kilkudziesięciu nurkowań jest baaaaardzo uciążliwy.

piotr_c napisał/a:

michals napisał/a:
4. Czy można jakoś podejrzeć wszystkie wyliczone przystanki czy tylko najbliższy?

Taka funkcjonalność pojawi się w wersji 3.0, razem z VPM-B.
michals napisał/a:
5. Czy planowany jest jakiś choćby bardzo prosty planner/symulator żeby przed nurkowaniem sprawdzić mniej więcej jak będzie liczył pod wodą?

Rozbudowany planner pojawi się w wersji 3.0, która planowana jest na czwarty kwartał.


Aktualny termin? Czekamy :-)

Przypominam się też z pytaniami, które gdzieś chyba umknęły uwadze. Najbardziej niepokoi mnie to brzęczenie. Brzmi to dość groźnie :/

michals napisał/a:

Nowe pytania:

- Czym się różni ustawiany czas dla "Powrót menu" od "Powrót ekr." ? Menu to to co pytałem wcześniej. Ustawiłem na dłuższy i już mnie nie drażni, że mi wyskakuje do ekranu głownego jak się chwilę zamyśle ;) A ten drugi? Podczas nurkowania, jak przełączę na inny ekran?

- Co to ustawienia>użytkowe>"Uruchom st." ?

- Z komputera wydobywa się brzęczenie (taki dźwięk ala pracujący transformator). W cichym pokoju słychać z 2metrów. Im jaśniej ustawiony wyświetlacz i więcej rzeczy wyświetlane tym głośniej. Inni też tak mają?
 
 
wiecznychlopiec 



Stopień: Seal Team PADI
Kraj:
Poland

Dołączył: 22 Cze 2011
Posty: 880
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19-03-2017, 23:38   

ktoś się orientuje ile kosztuje wymiana ekranu w Blacku? niestety mój ma objawy wypalenia... dosyć szybko to się stało, raczej liczyłem na "za kilka lat". Czy serwis w ogóle jeszcze działa?

wszystkie kolory są przygaszone i lekko pomarańczowe, czyli objawy znane
 
 
TYMOTEUSZ 



Kraj:
Antigu and Barbuda

Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 1585
Skąd: warszawa
Wysłany: 20-03-2017, 07:11   

ja po zapytaniu dostałem takie info:


Wygląda na to, że konieczna jest wymiana wyświetlacza. Jeżeli urządzenie
jest już po gwarancji, to koszt wymiany to 260 pln
[/i]
 
 
grol 



Stopień: CMAS P2, SS, Nitrox
Kraj:
Poland

Wiek: 56
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 1071
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 20-03-2017, 07:44   

TYMOTEUSZ napisał/a:
260 pln
:ok2:
 
 
wiecznychlopiec 



Stopień: Seal Team PADI
Kraj:
Poland

Dołączył: 22 Cze 2011
Posty: 880
Skąd: Szczecin
Wysłany: 20-03-2017, 09:34   

awarie zgłosiłem ostatniego dnia gwarancji :D zupełny przypadek

[ Dodano: 20-03-2017, 09:38 ]
o 23:46 dostałem potwierdzenie, że moje zgłoszenie wpłynęło
 
 
menyy 

Stopień: P2
Kraj:
Netherlands

Wiek: 40
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 105
Skąd: Eindhoven
Wysłany: 20-03-2017, 23:54   

mój wyświetlacz też blaknie... serwis mi powiedział 400 zlotych ...
Komputer ma z 60 nurkowan, niestety po gwarancji bo pierwszy rok lezał w szafie...
 
 
anarchista
[Usunięty]

Wysłany: 21-03-2017, 07:55   

grol napisał/a:
Kontrolowanie ciśnienia na komputerze czy manometrze - nie ma znaczenia
Trochę rewolucyjna teza, Draeger rezygnuje z cyfrowego pomiaru ciśnienia i wraca do metod i manometrów analogowych. Dobrze że nie czytają Grzesia, a może źle.

TYMOTEUSZ napisał/a:
Wygląda na to, że konieczna jest wymiana wyświetlacza. Jeżeli urządzenie
jest już po gwarancji, to koszt wymiany to 260 pln[/i]
menyy napisał/a:
mój wyświetlacz też blaknie...
wiecznychlopiec napisał/a:
wszystkie kolory są przygaszone i lekko pomarańczowe, czyli objawy znane


Potwierdzacie ocenę jakiej dokonał jeden z forumowiczów, strategia maksymalizacji zysków, nie kupimy softu bo sam się napisze, wykorzystamy to czego nikt nie chce kupić.

pozdrawiam rc
 
 
wiecznychlopiec 



Stopień: Seal Team PADI
Kraj:
Poland

Dołączył: 22 Cze 2011
Posty: 880
Skąd: Szczecin
Wysłany: 23-03-2017, 10:52   

niestety do dnia dzisiejszego nie ma żadnej odpowiedzi, nie wiem gdzie wysłać produkt, jak skorzystać z gwarancji, itd. Telefonicznie od miłej pani dowiedziałem się, że mam czekać na odpowiedź i uzbroić się w cierpliwość, bo serwis jest w rozjazdach i nie jest w stanie odpowiadać na @ na bieżąco i niestety nie może na tą chwilę nic innego mi powiedzieć.

Widzę, że historia zaczyna się powtarzać
 
 
grol 



Stopień: CMAS P2, SS, Nitrox
Kraj:
Poland

Wiek: 56
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 1071
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 23-03-2017, 11:09   

wiecznychlopiec napisał/a:
Widzę, że historia zaczyna się powtarzać

Na DT ktoś opisał taką samą sytuację z L4M :)
I podał radę, która tu też może pomóc - skontaktuj się z PiotremC na FB, może zadziała ...
 
 
anarchista
[Usunięty]

Wysłany: 23-03-2017, 11:16   

grol napisał/a:
skontaktuj się z PiotremC na FB, może zadziała ...
Gorąco polecam przeczytanie profilu wtedy okaże się że zrobił habilitację z elektroniki kwantowej a doktorat z medycyny hiperbarycznej.

Że coś jest nie halo, widziałem po braku zrozumienia dekompresji, braku umiejętności obliczenia NDL, czy głębokości sufitu w funkcji prędkości wynurzania, wielkie kwalifikacje pisania softwaru wyszły przy błędzie z odliczaniem i nie uwzględnianiem sygnału z detektora ciśnienia.

Natomiast w szyciu ma dobrą prasę i nie martwi mnie to.

pozdrawiam rc
 
 
spłuczka 

Kraj:
Poland

Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 44
Skąd: Wrocław
Wysłany: 23-03-2017, 12:29   

[quote="anarchista"]
grol napisał/a:

Że coś jest nie halo, widziałem po braku zrozumienia dekompresji, braku umiejętności obliczenia NDL, czy głębokości sufitu w funkcji prędkości wynurzania, wielkie kwalifikacje pisania softwaru wyszły przy błędzie z odliczaniem i nie uwzględnianiem sygnału z detektora ciśnienia.
pozdrawiam rc


co to ma wspólnego z obsługą serwisową ?
 
 
wiecznychlopiec 



Stopień: Seal Team PADI
Kraj:
Poland

Dołączył: 22 Cze 2011
Posty: 880
Skąd: Szczecin
Wysłany: 23-03-2017, 12:54   

grol napisał/a:

Na DT ktoś opisał taką samą sytuację z L4M :)
I podał radę, która tu też może pomóc - skontaktuj się z PiotremC na FB, może zadziała ...


po moich przygodach z poprzednimi 3 egzemplarzami mam bezpośrednio do Piotra nr telefonu, ale jakby każdy klient dzwonił do właściciela czy udziałowca firmy z każdą reklamacją czy sprawą to byłby dramat... głównie dla niego ;) - fakt tamte sprawy były załatwiane głównie przez niego z różnych względów.

serwis jest serwisem i ma działać sprawnie bo to od niego zależy wizerunek firmy. Nie tylko sprzedaż produktu się liczy.
 
 
Jacek Wo 



Stopień: AOWD
Kraj:
Poland

Wiek: 59
Dołączył: 29 Maj 2013
Posty: 426
Skąd: tak z grubsza Toruń
Wysłany: 23-03-2017, 13:38   

wiecznychlopiec napisał/a:
niestety do dnia dzisiejszego nie ma żadnej odpowiedzi, nie wiem gdzie wysłać produkt, jak skorzystać z gwarancji, itd. Telefonicznie od miłej pani dowiedziałem się, że mam czekać na odpowiedź i uzbroić się w cierpliwość, bo serwis jest w rozjazdach i nie jest w stanie odpowiadać na @ na bieżąco i niestety nie może na tą chwilę nic innego mi powiedzieć.
Widzę, że historia zaczyna się powtarzać


Ja dostałem odpowiedź mailową po 4 dniach od zgłoszenia problemu. W mailu był podany sposób przygotowania sprzętu i adres wysyłki do serwisu. Ponieważ było to w X.2015, nie podaję publicznie, bo mogło się zmienić.
Problem polega na tym, że urządzenie co jakiś czas włącza się z ekranem obróconym "do góry nogami", klawisze funkcyjne działają, tak jakby ekran był normalnie. W ustawieniach "obracanie ekranu" mam wyłączone i pomaga tylko reset urządzenia. Serwis sprawdził (chyba) komputer i oddał z adnotacją, że jest sprawny - choć wg zgłoszonych objawów podejrzewali "najprawdopodobniej uszkodzony akcelerometr kompasu". Raz zdarzyło mu się pozostanie w trybie nurkowania po wyjściu z wody, pokazywał głębokość 0,4 metra - pomogło wydmuchanie wody z obudowy - otworki przy czujniku ciśnienia są IMHO za małe i woda w nich pozostaje (adhezja czy zjawisko kapilarne?) po nurkowaniu fałszując odczyt czujnika.
Poza tym - działa, a ekran (odpukać) świeci normalnie i mam nadzieję że jeszcze trochę poświeci. A problem nie dotyczy tylko xdeep'a - kolega miał właśnie świeżo wymieniony Liqiuvision.

http://www.liquivision.co...15/2/eol-letter

BTW - dziś mija dokładnie 2 lata od daty zakupu (jeden z ostatnich egzemplarzy z rynku pierwotnego), więc już na gwarancję się nie załapię.
 
 
wiecznychlopiec 



Stopień: Seal Team PADI
Kraj:
Poland

Dołączył: 22 Cze 2011
Posty: 880
Skąd: Szczecin
Wysłany: 23-03-2017, 13:42   

również nie chce korzystać z danych na jakie poprzednio wysyłałem kompy 4 sztuki ;) bo mogło się zmienić dużo, tym bardziej, że już wtedy zmieniały się adresy dynamicznie.
 
 
grol 



Stopień: CMAS P2, SS, Nitrox
Kraj:
Poland

Wiek: 56
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 1071
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 23-03-2017, 13:56   

Można powiedzieć, że serwis nie działa i bez sensu jest tracić zdrowie...
Ja czekałem miesiąc na odpowiedź, przypominałem się parę razy - w końcu odpowiedzieli, że odpowiedzą za tydzień, ale nie odpowiedzieli za dwa... :rozpacz:
Po 5 tygodniach walki skontaktowałem się z Piotrem i ruszyło.
 
 
anarchista
[Usunięty]

Wysłany: 23-03-2017, 21:59   

spłuczka napisał/a:
co to ma wspólnego z obsługą serwisową ?
Uwierzysz w to że człowiek który nie radzi sobie z modelem dekompresyjnym zorganizuje firmę produkującą elektronikę ?
Dodatkowo posiadam informacje z wnętrza firmy.
Ze swojej strony poproszę o: wyjaśnienie jak zachowa się głębokość sufitu, w funkcji prędkości wynurzania, przedyskutuj wynik w zależności od tkanki kontrolującej wynurzanie. Wybierz skrajne, dla uproszczenia problemu. Czy w jakimkolwiek wariancie pojawi się taka bzdura, jaką wyprodukował Piotruś ?

pozdrawiam rc

[ Dodano: 23-03-2017, 22:11 ]
Jacek Wo napisał/a:
"najprawdopodobniej uszkodzony akcelerometr kompasu"
"akcelerometr" mierzy przyspieszenia, skoro używają w kompasie to stosuje on zliczeniową nawigację.
To teraz pytanie, jak jest schrzaniony soft, skoro błędy wchodzą w obsługę ekranu ?
Dla mnie obracanie ekranu jest zupełnie zbędą funkcją, wprowadzenie jej postulował "martin".
Dlaczego ? czytam teksty w każdą stronę, dodatkowo jak się kładę to mogę przekręcić książkę na bok i tak czytam, mniej wygodnie gdy zachowam poziom. Wtedy muszę zmieniać sposób czytania wierszy.

pozdrawiam rc
 
 
wiecznychlopiec 



Stopień: Seal Team PADI
Kraj:
Poland

Dołączył: 22 Cze 2011
Posty: 880
Skąd: Szczecin
Wysłany: 23-03-2017, 22:16   

czy swoje prywatne żale i pretensje do wszystkich po kolei mógłbyś publikować w jakimś jednym wątku a nie w każdym na dowolny temat? czy musisz setki razy powtarzać te same pretensje do różnych ludzi? nie wystarczyło raz merytorycznie?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Dodaj do: Wypowiedź dla Wykop  Wypowiedź dla Facebook  Wypowiedź dla Wyczaj.to  Wypowiedź dla Gwar  Wypowiedź dla Delicious  Wypowiedź dla Digg  Wypowiedź dla Furl  Wypowiedź dla Google  Wypowiedź dla Magnolia  Wypowiedź dla Reddit  Wypowiedź dla Simpy  Wypowiedź dla Slashdot  Wypowiedź dla Technorati  Wypowiedź dla YahooMyWeb
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Administrator FORUM-NURAS uprzejmie informuje, że nie ponosi odpowiedzialności i w żaden sposób nie ingeruje w treść wypowiedzi
umieszczanych przez użytkowników na Forum. Zastrzega sobie jedynie prawo do usuwania i edytowania, w ciągu 24
godzin, postów o treści reklamowej, sprzecznej z prawem, wzywających do nienawiści rasowej, wyznaniowej, etnicznej
czy tez propagujących przemoc oraz treści powszechnie uznanych za naganne moralnie, społecznie niewłaściwe i naruszających zasady regulaminu.
Przypominam, że osoby zamieszczające opinie, o których mowa powyżej, mogą ponieść za ich treść odpowiedzialność karną lub cywilną.

Serwis wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Korzystanie z serwisu Forum-Nuras przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki.
Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko
FORUM-NURAS topic RSS feed