Strona Główna FORUM-NURAS
Forum dla nurkujących i nie tylko ...

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy    KalendarzKalendarz
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Filmy 4K
Autor Wiadomość
dellos 

Stopień: PADI AOWD
Kraj:
Poland

Wiek: 38
Dołączył: 10 Lip 2017
Posty: 34
Skąd: Poznań
Wysłany: 01-05-2018, 10:49   Filmy 4K

Cześć, chciałem się podpytać osób bawiących się w podwodne filmowanie. Rozważam start mojej przygody z filmowaniem. No i tutaj oczywiście pojawiają się pytania co wybrać w jaką stronę iść i jaki sprzęt kupić.

Wstępnie myślałem o GoPro Hero 6 + obudowa podwodna + oświetlenie

a potem zobaczyłem zestaw Sony RX100V + Obudowa podwodna za ok 6k... no i pewno jest jeszcze 10 innych ciekawych sprzętów do filmowania.

Nie pisząc od strony świateł bo to wiadomo, trzeba zakupić... jakimi sprzętami kręcicie filmy w 4K ??

Szukam kamerki do 5-6tyś (z obudową) na pewno 4K 30fps i/lub 60fps + stabilizacja obrazu + dobra praca w sytuacji low-light
 
 
heyway 

Kraj:
Sweden

Wiek: 48
Dołączył: 11 Cze 2003
Posty: 85
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 15-05-2018, 15:15   

Mam gopro 5, kumpel filmuje sony rx100 II. Swiatla mamy identyczne, dosc czesto razem nurkujemy, robimy podobne ujecia, w takich samych warunkach. Sonowka bije gopro na glowe. W sumie, po poltora roku zabawy w filmowanie pod woda, doszedlem do wniosku, ze chcac filmowac zestawem ze swiatlami, trayami i wszystkim co jest do tego potrzebne, kamera w typie gopro jest bez sensu. Jej zaleta to kompaktowosc i mozliwosc zamontowania na rowerze, kasku, samochodzie czy gdzie tam komu fantazja podpowie. W zestawie podwodnym jest tray z dwoma raczkami, bo jedna reka sie tego nie utrzyma, swiatla, ramiona do nich, to wszystko tworzy duzy gabarytowo zestaw. I nie ma najmniejszego znaczenia, co zamontujesz miedzy raczkami - malenkie gopro czy wiekszy kompakt w obudowie. Zestaw bedzie ciagle tej samej wielkosci a roznica w jakosci filmow ogromna.
Przewagi sonowki, ktore zauwazyem - duzo wiekszy wyswietlacz, na gopro prawie nie widac co filmujesz, tak naprawde widzisz to dopiero w domu na kompie.
Duzo wieksza matryca, wiec znacznie lepiej radzi sobie w slabym swietle, gopro wypada tu tragicznie.
Z kompaktem mozna podejsc znacznie blizej filmowanego obiektu i miec ciagle ostre ujecia, gopro traci ostrosc blizej niz ok. 40 cm od obiektu.
W kompakcie masz zoom, w gopro nie, nie dosc ze kompaktem podejdziesz blizej obiektu, to jeszcze pomozesz sobie zoomem, w sobote kumpel zlapal ujecia slicznego slimaka, ja spedzilem przy nim wiecej czasu a wszystko jest do wyrzucenia.
Do kompaktow jest znacznie wiekszy wybor obiektywow, konwerterow itd. Co za tym idzie, sa tansze. Cokolwiek chcesz kupic do gopro - przebija cena sama kamere.
Przemysl tez sprawe 4K, krece w 4K, ale tylko dlatego, ze daje to wieksze mozliwosci podczas skladania filmu. Moj kompek niestety nie jest w stanie wyrenderowac zlozonego filmu w 4K, wyklada sie, a jest calkiem nowy i nie z tych najslabszych. Byc moze to wina programu, skladam w gopro studio, mam zamiar sprobowac Adobe Premiere, ale na razie nie mam porownania.
Gdybym teraz mial kompletowac sprzet, kupilbym sony rx100 w w wersji II albo III, ze wzgledu na cene, to jednak aparat do filmowania pod woda, wypadki sie zdarzaja a szkoda byloby zalac najnowsza wersje za prawie 5 tysi. Na gopro nawet bym nie patrzyl. Zreszta do tego sie przymierzam, gopro wyladuje na rowerze albo samochodzie a pod wode dokupie sonowke.
 
 
Tao 

Kraj:
Poland

Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 115
Skąd: Mazury
Wysłany: 15-05-2018, 16:08   

Podepnę się pod temat . Właśnie jestem na etapie wymiany kamery . Dla mnie wpadł w oko model Sony NEX-6 . Duża matryca i optyczna stabilizacja obrazu - obiektyw . Jedynie szkoda mi możliwości braku filmów poklatkowych i 4k :( . Ale jak patrzę na FullHd obraz pod woda to te 4k GoPro ni jak sie ma do obrazu soniacza . Jakie jeszcze modele by były godne polecenia do 2500 zł ?
 
 
PawelF76 



Stopień: TMX
Kraj:
Norway

Wiek: 42
Dołączył: 06 Paź 2014
Posty: 336
Skąd: Tananger
Wysłany: 16-05-2018, 15:40   

Wydaje mi się, że z tym GoPro to do końca nie jest tak źle. W dużej mierze znaczenie ma talent do łapania ujęć i postprodukcja a w trakcie filmowania światło jeśli ciemno i osprzęt. Przy GoPro teraz fajne porty można dokupić do makro które po prostu podczepiasz jeśli potrzebujesz użyć w danym momencie. Kwestia raczej w kasie bo fakt, dodatki do go pro to kwestia 1000 - 2000 zł. I jeszcze obudowa do głębszych nurkowań która zniesie więcej niż te 40m to kolejne 2000. Mały rozmiar kamerek to ogromna zaleta kiedy braknie tego ostatniego kilograma w samolocie, małe obudowy,niewiele dodatków (np. jeden port makro) i rozkręcany uchwyt i jesteś spakowany. Na necie wiele jest przykładów mega filmów z GoPro. Moim zdaniem istotniejsze jest podejście do tematu kadrowania i ta umiejętność dostrzegania „tego czegoś” w filmowaniu. Mnie bardziej odstrasza cena zakupu obudów do takich aparatów. Zawsze jest tak, że jak byś nie dbał, to gdzieś coś się uszkodzi. Te podstawowe do 30m w GoPro to z 200 czy 300 złotych i w razie jakiejś awarii łatwiej wysupłać takie pieniądze. Musisz się określić konkretnie jak się chcesz bawić filmowaniem. Kamera to jedno, osprzęt to druga kwestia a do tego jeszcze jakieś cyfrowe laboratorium w postaci oprogramowania ( Adobe Premiere to zakup rzędu 2000 zł, pinnacle studio ultimate to 500-700 złotych). Komputer który przekonwertuje Ci te 4K w 5 min filmie też jakąś moc musi mieć. Nie twierdzę że musi to być taka czy inna kamerka, twierdzę tylko że warto to zliczyć i zmierzyć się z realiami. Jak to wszystko zsumujesz to zazwyczaj poprzestaje się na bardziej umiejętnym filmowaniu tańszym sprzętem i montażu lepszym oprogramowaniem.
 
 
heyway 

Kraj:
Sweden

Wiek: 48
Dołączył: 11 Cze 2003
Posty: 85
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 17-05-2018, 14:51   

Nie twierdze Pawel, ze gopro jest calkiem do niczego. Uwazam tylko, ze kompakty sa znacznie wygodniejsze w uzyciu. W sytuacji, kiedy ktos nie ma zdolnosci dostrzegania "tego czegos", jak to nazwales - a uwazam, ze wiekszosc z ludzi nie ma, tez sie do nich zaliczam - uzycie kompaktu zwieksza szanse, ze jednak uda sie nakrecic fajny film. O kadrowaniu w gopro mozna zapomniec, przynajmniej ja prawie nic nie widze na tym malenkim wyswietlaczu. Mozna to oczywiscie w jakims stopniu poprawic w postprodukcji, ale jakikolwiek aparat z wiekszym wyswietlaczem jest pod tym wzgledem praktyczniejszy.
W podrozy pakuje sie je tak samo. Uchwyt i swiatla masz te same do gopro i kompaktu, w obudowe kompaktu zawsze wpakuje sie jakies skarpetki wiec miejsce sie nie zmarnuje, roznica jest w rozmiarze samego aparatu. Do przezycia. Konwertery i obiektywy do gopro i kompaktu zajmuja tyle samo miejsca. Porownalem obiektyw szerokokatny do Olympusa i konwerter szerokokatny Inona do gopro - obiektyw do Olka jest tylko odrobine wiekszy.
Ceny gopro i Sony Rx100 II sa porownywalne, na niekorzysc Sony przemawia cena obudowy - duzo drozsza niz do gopro.
Co do uszkodzen - podczas tej zabawy mozna uszkodzic wszystko, ale wydaje mi sie ze wlasnie obudowe najtrudniej. Sam zaliczylem zalanie latarki, nie dokrecilem jej przed nurkowaniem. Kiedy indziej urwalem cale ramie z latarka video, fala rzucila mna o drabinke podczas wchodzenia do wody i ramie poszlo w dol, a raz wywalilem sie na kamieniach i porysowalem obudowe.
Pytanie bylo od osoby, ktora dopiero chce zaczac zabawe w filmowanie. Wydaje mi sie, ze w takim przypadku lepiej skompletowac przyjazniejszy w uzytkowaniu sprzet niz liczyc na umiejetnosci, bo tych na tym etapie nie ma.
 
 
PawelF76 



Stopień: TMX
Kraj:
Norway

Wiek: 42
Dołączył: 06 Paź 2014
Posty: 336
Skąd: Tananger
Wysłany: 19-05-2018, 07:25   

Fakt, osoba która zaczyna przygodę z filmowaniem powinna może kupić kompakt, bo kiedy się okaże, że filmowanie nie jest fajne to ma przynajmniej sensowny aparat do wszystkiego. Większy ekran to wygoda, z mojego osobistego punktu widzenia to ten mały w go pro mi nie przeszkadza i widzę co filmuję. Fakt, nie powiem że jest to komfortowe podglądanie ale widzę. Ja jednak uważam, że w kompaktach zawsze brakowało mi opcji do stwożenia fajnego slowmotion lub poklatkowych timelapsów itp. Pod tym względem kamerki są nieco bardziej uniwersalne. Nie musi to być GoPro, ale w cenie atrakcyjniejszej dostajemy to w pakiecie w 4K, a taki był temat, o filmowaniu w 4K. Pozdrawiam wszystkich bawiących się filmowaniem i zachęcam do próbowania bo to rozwija doświadczenia. 👌
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Dodaj do: Wypowiedź dla Wykop  Wypowiedź dla Facebook  Wypowiedź dla Wyczaj.to  Wypowiedź dla Gwar  Wypowiedź dla Delicious  Wypowiedź dla Digg  Wypowiedź dla Furl  Wypowiedź dla Google  Wypowiedź dla Magnolia  Wypowiedź dla Reddit  Wypowiedź dla Simpy  Wypowiedź dla Slashdot  Wypowiedź dla Technorati  Wypowiedź dla YahooMyWeb
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Administrator FORUM-NURAS uprzejmie informuje, że nie ponosi odpowiedzialności i w żaden sposób nie ingeruje w treść wypowiedzi
umieszczanych przez użytkowników na Forum. Zastrzega sobie jedynie prawo do usuwania i edytowania, w ciągu 24
godzin, postów o treści reklamowej, sprzecznej z prawem, wzywających do nienawiści rasowej, wyznaniowej, etnicznej
czy tez propagujących przemoc oraz treści powszechnie uznanych za naganne moralnie, społecznie niewłaściwe i naruszających zasady regulaminu.
Przypominam, że osoby zamieszczające opinie, o których mowa powyżej, mogą ponieść za ich treść odpowiedzialność karną lub cywilną.

Serwis wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Korzystanie z serwisu Forum-Nuras przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki.
Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko
FORUM-NURAS topic RSS feed