"...Głównymi mankamentami dawnych Enfieldów były: głośna praca rozrządu, drgania przenoszone od silnika, powodujące rozkręcanie połączeń śrubowych, niska kultura pracy mechanizmów zmiany biegów, objawiająca się trudnościami we włączaniu drugiego i trzeciego biegu oraz luzu. Wyjątkowo słabe działanie tylnego hamulca, prawie niezauważalne przy prędkościach powyżej 80 km/h. Mocniejsze naciśnięcie hamulca przedniego powodowało wyraźne opóźnienie, lecz łączyło się z nagłym skrętem w prawo, nie wywołanym ruchem kierownicy i narastającymi drganiami przedniego zawieszenia w modelu 535. Powyżej 90 km/h, gwałtowne użycie przedniego hamulca było bardzo niebezpieczne. Takie zachowanie motocykla spowodowane było wiotkością przednich teleskopów.
Motocykl rozpędzał się bardzo powoli w zakresie prędkości od 0 do 60 km/h, pomiędzy 60 a 80 km/h zaczynał łapać drugi oddech, gładko osiągając prędkość 100 km/h. Niestety na tym kończyły się możliwości silnika. Odczuwalne było jeszcze przyspieszanie do 105km/h, lecz trwało już niepokojąco długo. Prędkość 120 km/h była magiczna, tzn. motocykl dążył do niej, ale nigdy nie osiągał. Własności trakcyjne pogarszały się znacznie podczas jazdy z pasażerem. Osiągi te były zbliżone do uzyskiwanych przez motocykl Junak, posiadający znacznie mniejszą pojemność silnika.
Praca podwozia i zawieszeń również nie była zadowalająca. Motocykl twardo pokonywał łagodne nierówności jezdni, silnie wybijając jeźdźca. Wymuszało to ciągłą czujność i konieczność ściskania zbiornika kolanami. Jazda po ulicy przypominała zmagania na motocrossowym torze. Motocykl wykazywał znaczną wiotkość, odczuwalną zwłaszcza w zakrętach o zmiennym łuku, przy przechodzeniu z zakrętu w zakręt i podczas wjeżdżania i wyjeżdżania z kolein, co trzeba tłumaczyć specyficzną konstrukcją ramy, nie gwarantującą należytej sztywności. Taką konstrukcję nazywano kiedyś "miękką angielską ramą" i miała ona wielu zwolenników wśród czołowych motocyklistów. Obecnie przyzwyczailiśmy się do sztywnych konstrukcji podwoziowych i przesiadka na klasycznego "anglika" kojarzy się z jazdą na gumowym jamniku. Motocykl wykazywał natomiast całkowitą niewrażliwość na drobne nierówności nawierzchni. Jazda po bruku z prędkością 80 - 90 km/h nie była uciążliwa i w całym zakresie prędkości nie odczuwało się dokuczliwych drgań przenoszonych od kół. W sumie jednak praca podwozia była nieco gorsza niż w Junaku.
Estetyka i jakość wykonania dawnych Enfieldów była zdecydowanie wyższa niż w przypadku motocykli rosyjskich, lecz nie był to niestety standard osiągany przez maszyny japońskie.
Do niewątpliwych zalet należał jego "archaiczny" wygląd, nie pozwalający spokojnie przejść żadnemu miłośnikowi jednośladów. Silnik, choć nie zapewniał osiągów godnych pięćsetki, pracował równo i pewnie w całym zakresie obrotów. Bardzo miła dla ucha była niezbyt głośna, basowa praca wydechu. Motocykl idealnie nadawał się do pokonywania długich odcinków drogi z prędkością 70 - 90 km/h."
[ Dodano: 20-10-2007, 19:16 ]
Henryk Cieszyński napisał/a:
Motorek ? jak zwał , tak zwał to coś , miałem okazje na tym pojeździć wrażenia fajne, tylko ta cena za to cudeńko mnie powaliła i zaraz jazda z większą prędkością spadła szybciusieńko do prawidłowej.
Wiek: 63 Dołączył: 06 Mar 2004 Posty: 113 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 20-10-2007, 19:45 motorek
no prawie sam byłem w szoku jak to zajechało z wrażenia zapomniałem jak sie włącza wsteczny bieg , robią to szwajcarzy silniki BMW 1200 opcja to te kufry boczne bardzo pojemne w teren się nie nadaje szkoda go , ale na trasie to śmiga aż miło i trzeba się do niego przyzwyczaić jak napisałeś wygląda jak z F1
Ja ogólnie do motorów nic nie mam. Sam zresztą za młodych lat WSKą i Komarem jeździłem.
Co do tych ,,dawców'' to z własnego doświadczenia zawodowego wiem, że 3/4 wypadków podczas jazdy na motorze kończy się tragicznie dla kierowców.
Mały cytacik:
"Duży moment obrotowy ułatwia uzyskiwanie dużych szybkości. Zazwyczaj sprawia też, że silnik podaje napęd na tylne koło w sposób równomierny zarówno przy niskich obrotach, jak też przy wysokich. W efekcie na motocyklu o pojemności 1000 cm3, na przykład Yamaha R1, jeździ się łatwiej, niż na motocyklu o pojemności 600 cm3. Motocykl jest bardziej elastyczny, przez co przyspiesza za każdym razem, gdy tylko odkręcimy manetkę gazu. W przypadku motocykli o pojemności mniejszej przyspieszenie jest odczuwalne dopiero w wyższym zakresie obrotów. W efekcie chcąc jeździć dynamicznie na motocyklach o małej pojemności musimy utrzymywać wysoki poziom obrotów, co zazwyczaj odbija się negatywnie na płynności jazdy. Silnik 1000 cm3 łagodniej i spokojniej reaguje na gaz, nie odczuwa się gwałtowanego przyrostu mocy w górnym zakresie obrotów."
No wiesz. Co ci będę ściemniał. Jakby mnie nie kusiło, to na motocykl bym nie wsiadał.
Już na cebuli mnie kusiło...
Ale mam licznik w milach, więc staram się nie przekraczać 120.
To jeszcze nie ten etap. Na razie spokojnie, poznaję motocykl. No i zdaje się, że sezon się pomału skończył...
[ Dodano: 06-11-2007, 21:12 ]
Apropos poznawania motocykla a jego możliwości, czyli co potrafi CBR1100xx: <script type="text/javascript" src="http://www.wrzuta.pl/wrzuta_embed.js?wrzuta_key=iVToFAnVaV&wrzuta_flv=http://marek19.wrzuta.pl/vid/file/iVToFAnVaV/cbr1100xx&wrzuta_mini=http://c4.wrzuta.pl/wm8654/3b7213510018043b4701ef7c/cbr1100xx&wrzuta_name=cbr1100xx&wrzuta_width=450&wrzuta_height=416"></script>
[ Dodano: 06-11-2007, 21:15 ]
Coś tu jest popieprzone z edycją postów....
Nooo widzę, że i drugi piękny temat ja też śmigam na 2oo ....niestety "natenczas pogodowy " odwiedzam tylko w garażu swoją KAWASAKI ZX6R
Pozdrawiam wszystkich podzielających tę pasję ;]
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Administrator FORUM-NURAS uprzejmie informuje, że nie ponosi odpowiedzialności i w żaden sposób nie ingeruje w treść wypowiedzi umieszczanych przez użytkowników na Forum.
Zastrzega sobie jedynie prawo do usuwania i edytowania, w ciągu 24 godzin, postów o treści reklamowej, sprzecznej z prawem, wzywających do nienawiści rasowej, wyznaniowej, etnicznej
czy tez propagujących przemoc oraz treści powszechnie uznanych za naganne moralnie, społecznie niewłaściwe i naruszających zasady regulaminu.
Przypominam, że osoby zamieszczające opinie, o których mowa powyżej, mogą ponieść za ich treść odpowiedzialność karną lub cywilną.
Serwis wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Korzystanie z serwisu Forum-Nuras przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko