Strona Główna FORUM-NURAS
Froum dla nurkujących i nie tylko ...

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy    KalendarzKalendarz
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Motocykle
Autor Wiadomość
Silesian 



Stopień: Średni z dodatkami
Kraj:
Poland

Wiek: 52
Dołączył: 21 Kwi 2004
Posty: 383
Skąd: Katowice
Wysłany: 20-10-2007, 19:02   

maczaty napisał/a:
w przyszłym roku rozbuduję flotę o Royala Enfielda


http://www.motocyklskuter...al_enfield.html

"...Głównymi mankamentami dawnych Enfieldów były: głośna praca rozrządu, drgania przenoszone od silnika, powodujące rozkręcanie połączeń śrubowych, niska kultura pracy mechanizmów zmiany biegów, objawiająca się trudnościami we włączaniu drugiego i trzeciego biegu oraz luzu. Wyjątkowo słabe działanie tylnego hamulca, prawie niezauważalne przy prędkościach powyżej 80 km/h. Mocniejsze naciśnięcie hamulca przedniego powodowało wyraźne opóźnienie, lecz łączyło się z nagłym skrętem w prawo, nie wywołanym ruchem kierownicy i narastającymi drganiami przedniego zawieszenia w modelu 535. Powyżej 90 km/h, gwałtowne użycie przedniego hamulca było bardzo niebezpieczne. Takie zachowanie motocykla spowodowane było wiotkością przednich teleskopów.
Motocykl rozpędzał się bardzo powoli w zakresie prędkości od 0 do 60 km/h, pomiędzy 60 a 80 km/h zaczynał łapać drugi oddech, gładko osiągając prędkość 100 km/h. Niestety na tym kończyły się możliwości silnika. Odczuwalne było jeszcze przyspieszanie do 105km/h, lecz trwało już niepokojąco długo. Prędkość 120 km/h była magiczna, tzn. motocykl dążył do niej, ale nigdy nie osiągał. Własności trakcyjne pogarszały się znacznie podczas jazdy z pasażerem. Osiągi te były zbliżone do uzyskiwanych przez motocykl Junak, posiadający znacznie mniejszą pojemność silnika.
Praca podwozia i zawieszeń również nie była zadowalająca. Motocykl twardo pokonywał łagodne nierówności jezdni, silnie wybijając jeźdźca. Wymuszało to ciągłą czujność i konieczność ściskania zbiornika kolanami. Jazda po ulicy przypominała zmagania na motocrossowym torze. Motocykl wykazywał znaczną wiotkość, odczuwalną zwłaszcza w zakrętach o zmiennym łuku, przy przechodzeniu z zakrętu w zakręt i podczas wjeżdżania i wyjeżdżania z kolein, co trzeba tłumaczyć specyficzną konstrukcją ramy, nie gwarantującą należytej sztywności. Taką konstrukcję nazywano kiedyś "miękką angielską ramą" i miała ona wielu zwolenników wśród czołowych motocyklistów. Obecnie przyzwyczailiśmy się do sztywnych konstrukcji podwoziowych i przesiadka na klasycznego "anglika" kojarzy się z jazdą na gumowym jamniku. Motocykl wykazywał natomiast całkowitą niewrażliwość na drobne nierówności nawierzchni. Jazda po bruku z prędkością 80 - 90 km/h nie była uciążliwa i w całym zakresie prędkości nie odczuwało się dokuczliwych drgań przenoszonych od kół. W sumie jednak praca podwozia była nieco gorsza niż w Junaku.
Estetyka i jakość wykonania dawnych Enfieldów była zdecydowanie wyższa niż w przypadku motocykli rosyjskich, lecz nie był to niestety standard osiągany przez maszyny japońskie.
Do niewątpliwych zalet należał jego "archaiczny" wygląd, nie pozwalający spokojnie przejść żadnemu miłośnikowi jednośladów. Silnik, choć nie zapewniał osiągów godnych pięćsetki, pracował równo i pewnie w całym zakresie obrotów. Bardzo miła dla ucha była niezbyt głośna, basowa praca wydechu. Motocykl idealnie nadawał się do pokonywania długich odcinków drogi z prędkością 70 - 90 km/h."

[ Dodano: 20-10-2007, 19:16 ]
Henryk Cieszyński napisał/a:
Motorek ? jak zwał , tak zwał to coś , miałem okazje na tym pojeździć wrażenia fajne, tylko ta cena za to cudeńko mnie powaliła i zaraz jazda z większą prędkością spadła szybciusieńko do prawidłowej.


A cóż to za rakieta??? Bolid F1??
 
 
 
Henryk Cieszyński 

Stopień: wystarczający
Kraj:
Poland

Wiek: 63
Dołączył: 06 Mar 2004
Posty: 113
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 20-10-2007, 19:45   motorek

no prawie sam byłem w szoku jak to zajechało z wrażenia zapomniałem jak sie włącza wsteczny bieg , robią to szwajcarzy silniki BMW 1200 opcja to te kufry boczne bardzo pojemne w teren się nie nadaje szkoda go , ale na trasie to śmiga aż miło i trzeba się do niego przyzwyczaić jak napisałeś wygląda jak z F1
 
 
 
Silesian 



Stopień: Średni z dodatkami
Kraj:
Poland

Wiek: 52
Dołączył: 21 Kwi 2004
Posty: 383
Skąd: Katowice
Wysłany: 20-10-2007, 20:48   

Cena? :prez:
 
 
 
maczaty
[Usunięty]

Wysłany: 21-10-2007, 00:09   

Silesian napisał/a:
http://www.motocyklskuter...al_enfield.html


A ładnie to tak manipulować cytatem, panie nadredaktorze? ;)
 
 
Silesian 



Stopień: Średni z dodatkami
Kraj:
Poland

Wiek: 52
Dołączył: 21 Kwi 2004
Posty: 383
Skąd: Katowice
Wysłany: 21-10-2007, 00:42   

To wszystko wina gumowego jamnika...
 
 
 
Henryk Cieszyński 

Stopień: wystarczający
Kraj:
Poland

Wiek: 63
Dołączył: 06 Mar 2004
Posty: 113
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 21-10-2007, 08:44   motorek

cena za to coś jak z F1 ponad 120 tys zł
 
 
 
Chemol 

Kraj:
Poland

Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 23
Skąd: Miasto
Wysłany: 26-10-2007, 13:05   

U mnie w robocie ( pogotowie ratunkowe ) na motocyklistów mówią ,,dawcy organów'' .
 
 
Arecki 



Stopień: NSS-CDS, TDI
Kraj:
Bahamas

Wiek: 48
Dołączył: 03 Cze 2005
Posty: 318
Skąd: Lucaya Grand Bahama
Wysłany: 26-10-2007, 19:50   

Chemol napisał/a:
U mnie w robocie ( pogotowie ratunkowe ) na motocyklistów mówią ,,dawcy organów'' .


ale blysnales stary....
ho ho...

wejdz sobie na FM i poczytaj co motocyklisci mowia o takich jak u was w robocie...
Ostatnio zmieniony przez Arecki 26-10-2007, 19:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Silesian 



Stopień: Średni z dodatkami
Kraj:
Poland

Wiek: 52
Dołączył: 21 Kwi 2004
Posty: 383
Skąd: Katowice
Wysłany: 26-10-2007, 23:50   

Arecki napisał/a:
ale blysnales stary....
ho ho...

wejdz sobie na FM i poczytaj co motocyklisci mowia o takich jak u was w robocie...

Dzięki stary! Właśnie myślałem co odpisać na tak osobiste wyznanie Chemola :snajp: , ale ty cudownie wyczerpałeś temat! :ok2:
 
 
 
Chemol 

Kraj:
Poland

Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 23
Skąd: Miasto
Wysłany: 27-10-2007, 21:08   

Ja ogólnie do motorów nic nie mam. Sam zresztą za młodych lat WSKą i Komarem jeździłem.
Co do tych ,,dawców'' to z własnego doświadczenia zawodowego wiem, że 3/4 wypadków podczas jazdy na motorze kończy się tragicznie dla kierowców.
 
 
Silesian 



Stopień: Średni z dodatkami
Kraj:
Poland

Wiek: 52
Dołączył: 21 Kwi 2004
Posty: 383
Skąd: Katowice
Wysłany: 01-11-2007, 08:11   

No i udało się jeszcze zmienić maszynkę na koniec sezonu. :ping:





 
 
 
ol_marcino 



Kraj:
Poland

Wiek: 49
Dołączył: 21 Gru 2004
Posty: 176
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 01-11-2007, 09:18   

Silesian napisał/a:
No i udało się jeszcze zmienić maszynkę na koniec sezonu. :ping:


moje gratulacje :-D

pozdrawiam:
ol_marcino
 
 
Silesian 



Stopień: Średni z dodatkami
Kraj:
Poland

Wiek: 52
Dołączył: 21 Kwi 2004
Posty: 383
Skąd: Katowice
Wysłany: 01-11-2007, 09:46   

ol_marcino napisał/a:
moje gratulacje


Dzięki. :)
 
 
 
Arecki 



Stopień: NSS-CDS, TDI
Kraj:
Bahamas

Wiek: 48
Dołączył: 03 Cze 2005
Posty: 318
Skąd: Lucaya Grand Bahama
Wysłany: 01-11-2007, 15:53   

niezly sprzet
tylko uwazaj, jest duza roznica pomiedzy 1100 a 500 :)
 
 
Silesian 



Stopień: Średni z dodatkami
Kraj:
Poland

Wiek: 52
Dołączył: 21 Kwi 2004
Posty: 383
Skąd: Katowice
Wysłany: 01-11-2007, 19:18   

No właśnie! I o to chodzi. :)

Mały cytacik:
"Duży moment obrotowy ułatwia uzyskiwanie dużych szybkości. Zazwyczaj sprawia też, że silnik podaje napęd na tylne koło w sposób równomierny zarówno przy niskich obrotach, jak też przy wysokich. W efekcie na motocyklu o pojemności 1000 cm3, na przykład Yamaha R1, jeździ się łatwiej, niż na motocyklu o pojemności 600 cm3. Motocykl jest bardziej elastyczny, przez co przyspiesza za każdym razem, gdy tylko odkręcimy manetkę gazu. W przypadku motocykli o pojemności mniejszej przyspieszenie jest odczuwalne dopiero w wyższym zakresie obrotów. W efekcie chcąc jeździć dynamicznie na motocyklach o małej pojemności musimy utrzymywać wysoki poziom obrotów, co zazwyczaj odbija się negatywnie na płynności jazdy. Silnik 1000 cm3 łagodniej i spokojniej reaguje na gaz, nie odczuwa się gwałtowanego przyrostu mocy w górnym zakresie obrotów."

Cały artykuł jest tu: http://www.scigacz.pl/Poj...nstwo,285.html]
Ostatnio zmieniony przez Silesian 01-11-2007, 19:21, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Arecki 



Stopień: NSS-CDS, TDI
Kraj:
Bahamas

Wiek: 48
Dołączył: 03 Cze 2005
Posty: 318
Skąd: Lucaya Grand Bahama
Wysłany: 02-11-2007, 04:58   

to wszystko prawda
jednak o jednym, najwazniejszym zapomnieli
wysoki moment KUSI i to bardzo :)
 
 
Silesian 



Stopień: Średni z dodatkami
Kraj:
Poland

Wiek: 52
Dołączył: 21 Kwi 2004
Posty: 383
Skąd: Katowice
Wysłany: 04-11-2007, 02:05   

No wiesz. Co ci będę ściemniał. Jakby mnie nie kusiło, to na motocykl bym nie wsiadał.
Już na cebuli mnie kusiło...
Ale mam licznik w milach, więc staram się nie przekraczać 120. ;)
 
 
 
Arecki 



Stopień: NSS-CDS, TDI
Kraj:
Bahamas

Wiek: 48
Dołączył: 03 Cze 2005
Posty: 318
Skąd: Lucaya Grand Bahama
Wysłany: 05-11-2007, 02:56   

Silesian napisał/a:
Ale mam licznik w milach, więc staram się nie przekraczać 120

na 3-ce ???
 
 
Silesian 



Stopień: Średni z dodatkami
Kraj:
Poland

Wiek: 52
Dołączył: 21 Kwi 2004
Posty: 383
Skąd: Katowice
Wysłany: 05-11-2007, 10:43   

:) To jeszcze nie ten etap. Na razie spokojnie, poznaję motocykl. No i zdaje się, że sezon się pomału skończył...

[ Dodano: 06-11-2007, 21:12 ]
Apropos poznawania motocykla a jego możliwości, czyli co potrafi CBR1100xx: <script type="text/javascript" src="http://www.wrzuta.pl/wrzuta_embed.js?wrzuta_key=iVToFAnVaV&wrzuta_flv=http://marek19.wrzuta.pl/vid/file/iVToFAnVaV/cbr1100xx&wrzuta_mini=http://c4.wrzuta.pl/wm8654/3b7213510018043b4701ef7c/cbr1100xx&wrzuta_name=cbr1100xx&wrzuta_width=450&wrzuta_height=416"></script>

[ Dodano: 06-11-2007, 21:15 ]
Coś tu jest popieprzone z edycją postów....

Jeszcze raz link: zobacz co potrafi CBR1100xx

[ Dodano: 06-11-2007, 22:43 ]
Czytałem gdzieś, że na zimę dla motocyklowych maniaków najlepszy jest zestaw z wózkiem bocznym.

Taki zestaw na CBRce to niezły wypas, ale dziwnie patrzy się na motocykl z samochodowymi oponami:



Ewentualnie zestaw mniej wypasiony, ale za to praktyczny:

 
 
 
OneFisH 

Stopień: DM
Kraj:
Poland

Wiek: 47
Dołączyła: 16 Lis 2007
Posty: 7
Skąd: Gdynia
Wysłany: 17-11-2007, 20:37   

Nooo widzę, że i drugi piękny temat :ok2: ja też śmigam na 2oo ....niestety "natenczas pogodowy " odwiedzam tylko w garażu swoją KAWASAKI ZX6R
Pozdrawiam wszystkich podzielających tę pasję ;]
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Dodaj do: Wypowiedź dla Wykop  Wypowiedź dla Facebook  Wypowiedź dla Wyczaj.to  Wypowiedź dla Gwar  Wypowiedź dla Delicious  Wypowiedź dla Digg  Wypowiedź dla Furl  Wypowiedź dla Google  Wypowiedź dla Magnolia  Wypowiedź dla Reddit  Wypowiedź dla Simpy  Wypowiedź dla Slashdot  Wypowiedź dla Technorati  Wypowiedź dla YahooMyWeb
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Administrator FORUM-NURAS uprzejmie informuje, że nie ponosi odpowiedzialności i w żaden sposób nie ingeruje w treść wypowiedzi
umieszczanych przez użytkowników na Forum. Zastrzega sobie jedynie prawo do usuwania i edytowania, w ciągu 24
godzin, postów o treści reklamowej, sprzecznej z prawem, wzywających do nienawiści rasowej, wyznaniowej, etnicznej
czy tez propagujących przemoc oraz treści powszechnie uznanych za naganne moralnie, społecznie niewłaściwe i naruszających zasady regulaminu.
Przypominam, że osoby zamieszczające opinie, o których mowa powyżej, mogą ponieść za ich treść odpowiedzialność karną lub cywilną.

Serwis wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Korzystanie z serwisu Forum-Nuras przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki.
Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko
FORUM-NURAS topic RSS feed