Strona Główna FORUM-NURAS
Forum dla nurkujących i nie tylko ...

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy    KalendarzKalendarz
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Motocykle
Autor Wiadomość
TomS 


Stopień: instr. SDI/TDI, PADI
Kraj:
Greenland

Wiek: 48
Dołączył: 20 Paź 2004
Posty: 2801
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-11-2012, 06:32   

A ja właśnie zdałem "A" :D
 
 
Pawel_B 



Stopień: Instruktor MSDT
Kraj:
Poland

Wiek: 42
Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 709
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-11-2012, 09:49   

Gratulacje ! Jakie plany na pierwszą maszynę?
 
 
TomS 


Stopień: instr. SDI/TDI, PADI
Kraj:
Greenland

Wiek: 48
Dołączył: 20 Paź 2004
Posty: 2801
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-11-2012, 17:29   

Dzięki :)
Zipp Tracker jeśli tanio do pokatowania a bardziej wzniośle np. KTM LC4. Generalnie 250-700 z kategorii "enduro"-supermoto (byle spory skok i prześwit i w miarę lekki).
Ostatnio zmieniony przez TomS 21-11-2012, 17:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bogdan WEG
[Usunięty]

Wysłany: 21-11-2012, 17:36   

Cytat:
Zipp Tracker jeśli tanio do pokatowania a bardziej wzniośle np. KTM LC4. Generalnie 250-700 z kategorii "enduro"-supermoto (byle spory skok i prześwit i w miarę lekki).


Polecam ci YAMAHA WR 250x.
Ma wszystkie cechy o których piszesz,.
Ceny serwisu są dużo mniejsze niz KTM-ów i do tego ta japońska niezawodnośc.
Praktycznie nie da się tego zepsuć.
Gdybyś się decydował na używkę napiszę ci na co zwrócić uwagę przy zakupie.
 
 
Pawel_B 



Stopień: Instruktor MSDT
Kraj:
Poland

Wiek: 42
Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 709
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-11-2012, 18:20   

TomS napisał/a:
Zipp Tracker jeśli tanio


Nieeeeeee!!! Chińszczyzny omijaj szerokim łukiem... Trochę się na tym najeździłem, jeszcze jak etatowo pisałem o motocyklach :) .

PS. Trochę się nie mieści w kategorii pojemnościowej, ale mogę Ci załatwić Ducati Hypermotard 796 w dobrej cenie. Nówkę, albo demo z niewielkim przebiegiem, co tylko chcesz :) . Jak coś to łap na PW.

A z wagi lekkiej, WR 250 (nieważne, czy X czy R) to fajna propozycja na początek, chociaż głównie do miasta - w trasie się umęczysz.

Pozdrawiam, Paweł
Ostatnio zmieniony przez Pawel_B 21-11-2012, 18:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
TomS 


Stopień: instr. SDI/TDI, PADI
Kraj:
Greenland

Wiek: 48
Dołączył: 20 Paź 2004
Posty: 2801
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-11-2012, 19:51   

Zawsze mnie zastanawia jak się można "umęczyć" w trasie na mniejszej pojemności?? Skoro jedzie z zadaną prędkością no to jedzie :) Nie planuję przekraczać prędkości przepisowych, no może troszeczkę ;) natomiast planuję podróżować możliwie daleko od głównych dróg a nawet asfaltu na ile się da. Tylko ja i bagaż. Gośka ma mieć drugie moto.
 
 
Pawel_B 



Stopień: Instruktor MSDT
Kraj:
Poland

Wiek: 42
Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 709
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-11-2012, 20:01   

TomS napisał/a:
Zawsze mnie zastanawia jak się można "umęczyć" w trasie na mniejszej pojemności??


Można, uwierz mi na słowo. Sam się przekonasz po 1 sezonie. Zaczynałem z takim samym przekonaniem od pojemności 125 ccm, a moim finalnym "nie służbowym" motocyklem była Honda CBR 1100 XX :) . Oczywiście po kilku latach, ale dopiero na niej nie brakowało mi koników, szczególnie jak podróżowaliśmy z Darią. Jak chcesz podróżować, także w lekkim terenie to pomyśl bardziej o Yamasze XT 660R, czy Suzuki DR 650 - sprawdzona konstrukcja, daje radę i na szosie z odrobiną bagażu, a polną drogę przejedziesz. To o czym mówisz, to najtrudniejszy kompromis w motocyklizmie. Wagowo zdecydowanie LC4, ale sam napisałeś o kosztach...

Pozdrawiam, Paweł
 
 
futrzak 

Stopień: OWD
Kraj:
Poland

Wiek: 43
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 71
Skąd: Nowy Targ
Wysłany: 21-11-2012, 22:24   

Tomku Jeśli nie miałweś do czynienia z motorami decyduje się raczej na słabszy niż mocniejszy i zwróć uwagę, aby był w miarę lekki. Yamaha będzie tańsza w utrzymaniu niż ktm i na twoje warunki najlepszy chyba będzie supermoto, ale dluugie trasy odpadają. Jest taki fajny motorem yamaha tricker, szkoda że go już nie produkują, a stare się trzymają w cenie
 
 
 
TomS 


Stopień: instr. SDI/TDI, PADI
Kraj:
Greenland

Wiek: 48
Dołączył: 20 Paź 2004
Posty: 2801
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-11-2012, 10:38   

Co do długości trasy: widzę to tak, że nie cel jest celem ale sama jazda :) Jak się szybciej zmęczę to będzie więcej "na jutro". Jak do tej pory to najdłuższe trasy robiłem w Tajlandii skuterkami 125 (Honda, Yamaha) i okolice 100 km (szosa + teren) nie były problemem (poza upałem i opalenizną).

Podoba mi się koncepcja supermoto z ogumieniem w lekką/średnią kostkę.

A jak ma się Yamaha WR 250 R do Suzuki KLX 250 i Hondy CRF 250 L ??
(podałem symbole aktualnych ale chodzi o porównanie "firm", także starszych roczników)
Głównie pytam o awaryjność i możliwości naprawy "w polu" bo dane techniczne ogarniam ;)
 
 
dziubek72 



Stopień: snurek :)
Kraj:
Switzerland

Wiek: 46
Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 389
Skąd: Zürich/W-wa
Wysłany: 24-11-2012, 00:29   

TomS napisał/a:
Podoba mi się koncepcja supermoto z ogumieniem w lekką/średnią kostkę.


ale jak chcesz sie wybrac w lekki teren, lub na szutry (gdzie dziury tez sie zdazaja)
to tez muszisz miec z przodu kolo 21 cali.

Z malym kolem to mozesz szybko kozla zaliczyc.
 
 
TomS 


Stopień: instr. SDI/TDI, PADI
Kraj:
Greenland

Wiek: 48
Dołączył: 20 Paź 2004
Posty: 2801
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-11-2012, 06:21   

Z kolei, podobno, z mniejszym kółkiem ładniej się można składać na szosie...
Wtedy prosta wymiana opon znacząco zmienia charakter maszyny.
Na oko koło 19" z obfitszą oponą będzie miało dość zbliżoną średnicę zewnętrzną do 21" z wąską, typowo endurową gumą.
Z kolei nośność szerokiej opony na miękkim (piach, błotko) powinna być lepsza..?

Mam na myśli coś takiego jak poniżej:



 
 
Pawel_B 



Stopień: Instruktor MSDT
Kraj:
Poland

Wiek: 42
Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 709
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-11-2012, 15:33   

TomS napisał/a:
Z kolei, podobno, z mniejszym kółkiem ładniej się można składać na szosie...


Na takiej grubej kostce na szosie się jedzie fatalnie. Niezależnie czy koło duże, czy małe :) .

Pozdrawiam, Paweł
 
 
piotrkw 



Kraj:
Poland

Wiek: 55
Dołączył: 13 Sie 2007
Posty: 2476
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 27-11-2012, 18:08   

TomS napisał/a:
Z kolei nośność szerokiej opony na miękkim (piach, błotko) powinna być lepsza..?


Nie bardzo rozumiem , co oznacza "nośność " w Twoim pytaniu ? Określenie nośnośc przy oponach odnosi się do maksymalnego ciężaru przypadającego na jedno koło ( oponę ) który to opona może bez trwałego odkształcenia i deformacji przenieść .
Wbrew pozorom na błoto i piach opona powinna być nawet węższa niż nominalna podawana przez producenta . Na bardzo sypki i głęboki piach zmniejsza się ciśnienie w kołach. Chyba że chcesz aby cie "nosiło " :ping: to wtedy i nośność będzie lepsza :ping: .

Piszę przez analogię do samochodów 4x4 , na motocyklach nie znam się zupełnie ale z oponami jest podobnie . A gruba kostka na mokrym asfalcie jest przekleństwem , szczególnie przy hamowaniu.

Pozdrawiam Piotr
Ostatnio zmieniony przez piotrkw 27-11-2012, 18:11, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
TomS 


Stopień: instr. SDI/TDI, PADI
Kraj:
Greenland

Wiek: 48
Dołączył: 20 Paź 2004
Posty: 2801
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-11-2012, 18:36   

Oczywiście, w tym sensie "nośność" to znaczy "lepiej niesie" czyli mniej się zapada, mniej ryje w piachu (nieśmiało zakładam, że jest dość podobnie jak w rowerze gdzie nawet nieznaczne poszerzenie balonu dramatycznie pomaga pokonać luźne podłoże).

To, że kostka na asfalcie jest kiepska to wiem :)

Ale w przypadku opon z naciętą "jodełką" czy innym wzorkiem (ale w zasadzie jednak gładkich) mamy dobre właściwości szosowe z podniesieniem przyczepności w "terenie". I na takiej oponie można przedostać się przez płytki piach, szuter, lekkie skałki (jakoś tam...) a na trasie dość śmiało zakręcać. I w takim przypadku zastanawia mnie wybór przedniego koła 21"x~90 czy np. 17"x~120.

Dodatkowo jeśli chcę uszosowić maszynę to po prostu do supermoto zakładam szosowe gumy ale do "enduro" nawet jeśli takowe są to (podobno) jakość pokonywania zakrętu z kołem 21" jest wyraźnie gorsza.

W drugą stronę: enduro z kostką - wiadomo... ale supermoto z kostką (powyższe zdjęcia) - jak to się spisuje?

Innymi słowy wybór (dylemat) jest taki:

1. koła 18" i 21"
- zestaw opon w kostkę
- zestaw opon na szosę (uniwersalnych)

2. koła 17"
- zestaw opon w kostkę
- zestaw opon na szosę (uniwersalnych)
 
 
Nuroslaw
[Usunięty]

Wysłany: 27-11-2012, 20:48   

Fakt 1 małe koło to wieksza zwrotność = mniejsza stabilność kierunkowa

Fakt 2 większe koło, większa łatwość pokonywania przeszkód (mniejszy kąt najazdu).

Dlatego motocykle enduro lubią 21", a ewolucja enduro prowadzi do jego ucywilizowania (coraz mniej szutrów, terenu, więcej asfaltu) a to oznacza zmniejszenie średnicy koła. niegdyś 21 a dzis 17" z przodu. Np. XL700 już niewiele z terenowego enduro mu zostało. stary model XL600 ma z przodu 21".
Nowa Terene XT660Z ma nadal 21" a z wyglądu ciągle enduro.

Kierownik Trampka
Ostatnio zmieniony przez Nuroslaw 27-11-2012, 20:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
filipesku 



Stopień: szuwarek
Kraj:
Poland

Wiek: 28
Dołączył: 02 Sty 2011
Posty: 473
Skąd: Wrocław
Wysłany: 27-11-2012, 23:41   

Nie lepiej mieć 2 komplety felg :D Jeden enduro drugi SM (nie mylić z Side mount). 10 minut trwa przełożenie i po problemie :D
 
 
 
Włodek K
[Usunięty]

Wysłany: 28-11-2012, 00:14   

dziubek72 napisał/a:

Z malym kolem to mozesz szybko kozla zaliczyc.

To może bezpieczniej na bicyklu?
:)
Były właściciel Komara, Junaka, Simson AVO SPORT i roweru marki Eros :)
Ale wciąż mnie podniecają duże maszyny z takim kopem że aż flaki podskakują.
np BSA Rocket, nie zapomnę gdy w wieku 15 bodaj lat wybrałem się na giełdę a tam wielki Zindapp z trapezową ramą .....
Ostatnio zmieniony przez Włodek K 28-11-2012, 00:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Pawel_B 



Stopień: Instruktor MSDT
Kraj:
Poland

Wiek: 42
Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 709
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-11-2012, 09:25   

TomS napisał/a:
2. koła 17"
- zestaw opon w kostkę
- zestaw opon na szosę (uniwersalnych)


Zdecydowanie jestem za taką wersją. Minimalizujesz koszty, a przy odrobinie wprawy opony sobie poprzekładasz sam. Ale... Najlepiej mieć 2 komplety kół - nawet jak to będą takie same rozmiary (z tarczami hamulcowymi i zębatką).

Do sporadycznego wypadu w teren (drogi polne, szutrowe, leśne itp.) wystarczą opony uniwersalne, które gwarantują także przyzwoite parametry na szosie.

Np. tutaj jadę na takich oponach i jak widać żyję:

KLIK

A jak kostka, to tylko teren. W takim wypadku już nie ma kompromisów.

Pozdrawiam, Paweł
 
 
futrzak 

Stopień: OWD
Kraj:
Poland

Wiek: 43
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 71
Skąd: Nowy Targ
Wysłany: 28-11-2012, 09:46   

Tomku motor powinien być jak najlżejszy, jeśli chcesz poszaleć w terenie i jeśli nie jesteś objeżdżony to powinien być łagodny. Zdecydowanie Yamaha jest lepsza od pozostałych wymienionych. Zapoznaj się jeszcze z ofertą gas gas, na silniku yamahy to rewelacyjny motor. Jakby co znajomy jest dystrybutorem. Tam też można mieć dwa komplety kół, supermoto i enduro. To polecam, może byc 250, albo 450, choć trochę za mocny
Ostatnio zmieniony przez futrzak 28-11-2012, 09:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
filipesku 



Stopień: szuwarek
Kraj:
Poland

Wiek: 28
Dołączył: 02 Sty 2011
Posty: 473
Skąd: Wrocław
Wysłany: 28-11-2012, 10:12   

Jakieś 250 w 2t i wrażenia bezcenne :D
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Dodaj do: Wypowiedź dla Wykop  Wypowiedź dla Facebook  Wypowiedź dla Wyczaj.to  Wypowiedź dla Gwar  Wypowiedź dla Delicious  Wypowiedź dla Digg  Wypowiedź dla Furl  Wypowiedź dla Google  Wypowiedź dla Magnolia  Wypowiedź dla Reddit  Wypowiedź dla Simpy  Wypowiedź dla Slashdot  Wypowiedź dla Technorati  Wypowiedź dla YahooMyWeb
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Administrator FORUM-NURAS uprzejmie informuje, że nie ponosi odpowiedzialności i w żaden sposób nie ingeruje w treść wypowiedzi
umieszczanych przez użytkowników na Forum. Zastrzega sobie jedynie prawo do usuwania i edytowania, w ciągu 24
godzin, postów o treści reklamowej, sprzecznej z prawem, wzywających do nienawiści rasowej, wyznaniowej, etnicznej
czy tez propagujących przemoc oraz treści powszechnie uznanych za naganne moralnie, społecznie niewłaściwe i naruszających zasady regulaminu.
Przypominam, że osoby zamieszczające opinie, o których mowa powyżej, mogą ponieść za ich treść odpowiedzialność karną lub cywilną.

Serwis wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Korzystanie z serwisu Forum-Nuras przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki.
Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko
FORUM-NURAS topic RSS feed