Strona Główna FORUM-NURAS
Forum dla nurkujących i nie tylko ...

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy    KalendarzKalendarz
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
BAROTRAUMA UCHA
Autor Wiadomość
Manta 


Stopień: CMAS **, nitrox PN1
Wiek: 34
Dołączyła: 22 Lis 2004
Posty: 34
Skąd: Krosno
Wysłany: 03-02-2006, 10:14   BAROTRAUMA UCHA

Hej :)
Jezeli miałam kiedyś objawy barotraumy ucha , to jest zagrożenie ze kiedys wystapi u mnie ponowne (szybciej) niż np. u innych??

Jeżeli wiecie coś więcej na ten temat niż w książkach piszcie.

Pozdrawiam :mrgreen:
 
 
 
waldo 



Stopień: IANTD
Kraj:
Poland

Dołączył: 24 Mar 2003
Posty: 1912
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-02-2006, 13:05   Re: BAROTRAUMA UCHA

Manta napisał/a:
Jezeli miałam kiedyś objawy barotraumy ucha


Jakie to były objawy ?
 
 
pitt 


Wiek: 47
Dołączył: 25 Lut 2003
Posty: 111
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-02-2006, 18:57   Barotrauma

Barotraumę się miało lub nie to nie grypa czy przeziębienie.
Jeżeli miałabyś barotraumę to :
- nurkowanie musiało skończyć sie awaryjnie przy pomocy partnera bo niewiedziałabyś gdzie góra a gdzie dół (jeden z objawów barotrałmy)
- była byś leczona antybviotykami ze względu na zapalenie ucha środkowego

TEGO SIĘ NIE DA PRZEOCZYĆ. :lol:

W takim wypadku należy sie częściej przedmuchiwać rozerwana błona w miejscu zrostu napewno będzie słabsza ale nie na tyle by przeszkadzać ci w nurkowaniu przy właściwym przedmuchiwaniu i dbałości o uszy i zatoki. :22:
 
 
Manta 


Stopień: CMAS **, nitrox PN1
Wiek: 34
Dołączyła: 22 Lis 2004
Posty: 34
Skąd: Krosno
Wysłany: 05-02-2006, 09:58   

To było gdy kończyliśmy nurkowanie rekreacyjne. Czułam sie dziwnie żołądek mnie zacza boleć i czułam że mi jest wszystko jedno czy wypłyne czy nie, to było dziwne uczucie .Bardzo mi się kręciło w głowie , było mi niedobrze. Nie chciało mi się płynąć do brzegu.Inni mi pomogli , na lądzie nie mogłam ustac samodzielnie na nogach , wszystko wirowało do okoła.Instruktor wypytał sie co mi jest , nie za bardzo pamiętam co było później.Na drugi dzień się czuła już dobrze. Więc chyba miałąm szczęście.

Pozdrawiam
 
 
 
martin 



Stopień: SealTeam
Kraj:
Germany

Wiek: 43
Dołączył: 10 Mar 2002
Posty: 7143
Skąd: Nürnberg/RFN
Wysłany: 05-02-2006, 10:11   

Twoj opis rownie dobrze pasuje do barotraumy ucha, jak i oleju w flaszce albo zjedzenia starego bigosu.
 
 
Adam Frajtak
[Usunięty]

Wysłany: 05-02-2006, 10:32   

martin napisał/a:
Twoj opis rownie dobrze pasuje do barotraumy ucha, jak i oleju w flaszce albo zjedzenia starego bigosu.

Martin to pasuje do wszystkiego co wymieniles z tym ze najmniej do barotraumy ucha :mrgreen:
 
 
Agniecha 


Wiek: 29
Dołączyła: 15 Sie 2004
Posty: 2
Skąd: Ząbkowice Śl.
Wysłany: 05-02-2006, 10:32   Re: Barotrauma

pitt napisał/a:
Barotraumę się miało lub nie to nie grypa czy przeziębienie.
Jeżeli miałabyś barotraumę to :
- nurkowanie musiało skończyć sie awaryjnie przy pomocy partnera bo niewiedziałabyś gdzie góra a gdzie dół (jeden z objawów barotrałmy)
- była byś leczona antybviotykami ze względu na zapalenie ucha środkowego

TEGO SIĘ NIE DA PRZEOCZYĆ. :lol:

W takim wypadku należy sie częściej przedmuchiwać rozerwana błona w miejscu zrostu napewno będzie słabsza ale nie na tyle by przeszkadzać ci w nurkowaniu przy właściwym przedmuchiwaniu i dbałości o uszy i zatoki. :22:


Chyba w swym pędzie do pochwalenia się jakże obszerną wiedzą (:lol:) PRZEOCZYŁEŚ (:lol:) pytanie dla którego został stworzony ten wątek:
Manta napisał/a:
to jest zagrożenie ze kiedys wystapi u mnie ponowne (szybciej) niż np. u innych??
 
 
Mania 



Stopień: ale o co chodzi?
Kraj:
Poland

Dołączyła: 06 Maj 2003
Posty: 3999
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-02-2006, 12:40   

Odpowiadam na pytanie.
Pitt ma racje - barotraumy ucha nie da sie przeoczyc. Chociazby dlatego, ze w wyniku pekniecia blony z ucha leci krew.
Po drugie jesli nie bylo sie u lekarza to nie sie jednoznacznie stwierdzic czy doszlo do pekniecia blony. w przypadku mikropekniec blona na ogol sie zrasta sama. Jak juz sie kompletnie zrosnie (to trwa pare miesiecy) to nie pozostaje zaden slad i znika zagrozenie ponownego wystapienia barotraumy.
Jesli natomiast bylo to powazniejsze pekniecie to blone zszywa sie operacyjnie.
Tak wiec jak to powiedzial Pitt - barotrauma to nie katar. Acha - z wlasnego doswiadczenia wiem, ze zoladek nie boli. Za to ucho jak diabli. Jesli wiec nie bolalo cie ucho to szanse ze byla to barotrauma sa w zasadzie zadne
Mania
 
 
 
martin 



Stopień: SealTeam
Kraj:
Germany

Wiek: 43
Dołączył: 10 Mar 2002
Posty: 7143
Skąd: Nürnberg/RFN
Wysłany: 05-02-2006, 13:03   

scaner napisał/a:
Martin to pasuje do wszystkiego co wymieniles z tym ze najmniej do barotraumy ucha


Nie wykluczam kombinacji, n.p. barotrauma ucha w skutek zjedzenia bigosu :)

IMHO jednak bardziej jakies swinstwo w powietrzu lub pozostalosci zabawy dnia poprzedniego...
 
 
Grzyb 



Stopień: tmx, cave
Kraj:
Jamaica

Wiek: 42
Dołączył: 21 Wrz 2004
Posty: 793
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-02-2006, 13:06   

Mania napisał/a:
Jak juz sie kompletnie zrosnie (to trwa pare miesiecy) to nie pozostaje zaden slad i znika zagrozenie ponownego wystapienia barotraumy.


kazda perforacja blony bebenkowej powoduje nieznaczny ubytek sluchu w danym uchu - wiec trudno raczej mowic, ze "nie pozostaje zaden slad"...

a co do pytania Manty:
w wieku przedszkolno-wszesnoszkolnym mialem 2x przekluwana przez laryngologa blone bebenkowa - a barotraumy ucha na szczescie nigdy nie doswiadczylem.
 
 
Adam Frajtak
[Usunięty]

Wysłany: 05-02-2006, 13:06   

martin napisał/a:


IMHO jednak bardziej jakies swinstwo w powietrzu lub pozostalosci zabawy dnia poprzedniego...

taaak trauma dnia poprzedniego to moze byc to :mrgreen:
 
 
Mania 



Stopień: ale o co chodzi?
Kraj:
Poland

Dołączyła: 06 Maj 2003
Posty: 3999
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-02-2006, 13:27   

Grzyb napisał/a:
kazda perforacja blony bebenkowej powoduje nieznaczny ubytek sluchu w danym uchu - wiec trudno raczej mowic, ze "nie pozostaje zaden slad"...

To prawda...z tego punktu widzenia masz racje - zostaje jakis tam ubytek sluchu. Piszac "nie zostaje zaden slad" mialam oczywiscie na mysli kwestie dotyczace tego czy mozna nurkowac i czy jest sie bardziej narazonym na ponowne pekniecie.
Mania
 
 
 
yogi
[Usunięty]

Wysłany: 05-02-2006, 16:33   

Mania napisał/a:
barotraumy ucha nie da sie przeoczyc. Chociazby dlatego, ze w wyniku pekniecia blony z ucha leci krew.


Mania napisał/a:
Jesli natomiast bylo to powazniejsze pekniecie to blone zszywa sie operacyjnie.


Grzyb napisał/a:
kazda perforacja blony bebenkowej powoduje nieznaczny ubytek sluchu w danym uchu


Nie zgadzam sie z moimi przedmówcami w żadnym z tych wypadków a oto dlaczego
Trzy lata temu na wskutek uderzenia (oczywiscie nie miało to miejsca pod wodą), nqastapiła u mnie perforacja błony bębenkowej (nie było to mikropęknięcie lecz rozerwanie ok.2mm) i nie wysączyła się żadna kropla krwi- ucho było czyste.
Ad 2- lekarz laryngolog stwierdził ze błony bebenkowej się nie zszywa tylko stosuje się plastyke polegającą na stopniowym nakładaniu naskórka pobranego z innego miejsca ciała, (czyli coś w rodzaju mikroprzeszczepu).
Specjalista otolaryngolog namówił mnie abym się wstrzymał pewien okres i dał szanse naturze i tak sie stało. Błona zarosła się, trwało to co prawda 6 miesięcy i wiele wyrzeczeń ale było warto.
Ad-3 z racji wykonywanego przezemnie zawodu jestem co roku poddawany bardzo szczegółowym badaniom szczególnie wzroku i słuchu i zapewniam was że moje ciało nie jest co prawda idealne ale słuch napewno tak.
Mineło od tego czasu 3lata wykonałem w tym czasie ponad 700-set nurkowań płytkich i głębokich (zresztą to nie ma znaczenia), nie mam żadnych powikłań które przeszkadzałyby mi w uprawianiu półetwonurkowania.

Ps
Nigdy nie wyrównywałem cisnienia w uszach poprzez przedmuchiwanie się np. próba Valsalwy, jestem jakoś tak skonstruowany że wystarcza mi delikatny ruch żuchwą z czego jestem niezmiernie zadowolony.
Wiem że od każdej regóły są wyjątki- być może tak było w moim przypadku.
Pozdrawiam wszystkich z poznania yogi.
 
 
TOMA52 



Stopień: kilka
Kraj:
Poland

Wiek: 43
Dołączył: 19 Sie 2004
Posty: 348
Skąd: Lublin
Wysłany: 05-02-2006, 16:55   

Manta napisał/a:
To było gdy kończyliśmy nurkowanie rekreacyjne. Czułam sie dziwnie żołądek mnie zacza boleć i czułam że mi jest wszystko jedno czy wypłyne czy nie, to było dziwne uczucie .Bardzo mi się kręciło w głowie , było mi niedobrze.


Jeśli nie barotrauma to mogło być po prostu 'vertigo' - powietrze pod zwiększonym ciśnieniem pozostajace w uchu wewnętrznym uciska na błędnik, powodując zaburzenia równowagi (zawroty głowy) i nudności. Jest to częsta przypadłość u wielu nurków (poszperaj w archiwum). Rada - wynurzać się wolniej, zrobić przystanek, ruszać żuchwą. Profilaktyka - dbać o stan dróg oddechowych, żeby trąbki nie były zalepione wydzieliną. Ja biorę sobie czasem profilaktycznie rutinoscorbin - osusza błony śluzowe.

Pozdrawiam,

Tomek
 
 
 
pitt 


Wiek: 47
Dołączył: 25 Lut 2003
Posty: 111
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-02-2006, 23:17   

Najpierw dla Agniechy (to nie była chęć popisania sie wiedzą wstęp dotyczył objawów barotraumy a reszta bła próbą odpowiedzi na pytanie czy może się coś zdażyć)

Że sam się zacutyję
"W takim wypadku należy sie częściej przedmuchiwać rozerwana błona w miejscu zrostu napewno będzie słabsza ale nie na tyle by przeszkadzać ci w nurkowaniu przy właściwym przedmuchiwaniu i dbałości o uszy i zatoki. "

Przebicie błony chirurgiczne na się nijak do barotraumy (wielokść otworu poszarpane brzegi rany na skutek urazu). Niewielkie pęknięcia błony nie powoduja trwałych urazów może nie być widocznej krwi w uchu co nieznaczy że jej nie było.
Niewielkie zrosty nie są zauważalne przy badaniiu słuchu (mieszczą się w granicach tolerancji). Odnosi sie to równiez nawet do większych urazów przebytych w wieku dziecięcym.

Zgadzam się z Toma52 że najprawdopodobniej było to wertigo spowodowane zbyt szybka zmiana ciśnienia w uchu np.na skutek zbyt szybkiej zmiany głębokości lub kombinacji z katarem icz zbyt mocnym przedmuchiwaniem się w trakcie zanurzenia).

Moim zdaniem nic ci nie grozi i to tyle w tym temacie odemnie.
Życzę udanych nurków -:)))))))))) PITT
 
 
Manta 


Stopień: CMAS **, nitrox PN1
Wiek: 34
Dołączyła: 22 Lis 2004
Posty: 34
Skąd: Krosno
Wysłany: 06-02-2006, 00:27   

Nastraszyliście mnie troche i sie dowiedziałam dużo .
Więc pożyje jeszcze troche na tym świecie z czego sie bardzo ciesze hehehehe :-D :-D :-D

pozdrawiam :mrgreen:
 
 
 
kubazwolinski 

Kraj:
Poland

Dołączył: 10 Gru 2011
Posty: 1
Skąd: rzeszów
Wysłany: 10-12-2011, 16:41   

witam szukam kogoś kto pomoże mi w kwestii urazu ciśnieniowego ucha. Uraz bez pęknięcia błony bębenkowej na 17 metrach w skutek zatkania trąbki wystąpiły problemy z przedmuchaniem ucha oraz lekki ból. po wynurzeniu zawroty głowy oczopląs oraz świst w uchu. Dolegliwości nie ustępują od dwóch tygodni mimo pobytu w szpitalu na oddziale laryngologii:( prosze o porade co z tym dalej robić i jakie mam szanse na wyleczenie i dalsze nurkowanie. prosze o konkretną pomoc.
 
 
spierzakpiotr 

Stopień: kursant
Kraj:
Poland

Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 124
Skąd: Lublin/Zamość
Wysłany: 10-12-2011, 23:29   

kubazwolinski napisał/a:
witam szukam kogoś kto pomoże mi w kwestii urazu ciśnieniowego ucha. Uraz bez pęknięcia błony bębenkowej na 17 metrach w skutek zatkania trąbki wystąpiły problemy z przedmuchaniem ucha oraz lekki ból. po wynurzeniu zawroty głowy oczopląs oraz świst w uchu. Dolegliwości nie ustępują od dwóch tygodni mimo pobytu w szpitalu na oddziale laryngologii:( prosze o porade co z tym dalej robić i jakie mam szanse na wyleczenie i dalsze nurkowanie. prosze o konkretną pomoc.


Też miałem problem, zatkałem ucho "smarkami", kilka kolejnych dni wyjęte z życia, później spokój. Po 2 tygodniach nie moczenia ucha wszystko ok. Pierwsza wizyta na basenie i powtórka z rozrywki, tylko gorzej, ciągły ból i prawie nie słyszałem na to ucho. Pomógł dobry laryngolog, powiązane to było z ciągłym zapchaniem ucha i dodatkowo pojawiło się zapalenie. Były 2 opcje, ostra kuracja antybiotykowa albo operacja. Wybrałem pierwszą, z nadzieją, że pomoże i pomogło. Fakt faktem, że żołądek nie dawał rady i 2tyg byłem totalnie rozbity ale lepsze to niż operacja. Przez ponad miesiąc nie wchodziłem do wody, tak jak zalecił lekarz. Potem nieśmiało na basenie a nurkować zacząłem po ponad pół roku. Do dzisiaj problemów nie mam z uchem. Poszukaj dobrego laryngologa, najlepiej takiego który leczył nurków lub pilotów. Z Rzeszowa nikogo nie znam, popytaj po centrach nurkowych.
 
 
Włodek K
[Usunięty]

Wysłany: 11-12-2011, 11:05   

kubazwolinski napisał/a:
Dolegliwości nie ustępują od dwóch tygodni mimo pobytu w szpitalu na oddziale laryngologii:( prosze o porade co z tym dalej robić i jakie mam szanse na wyleczenie i dalsze nurkowanie. prosze o konkretną pomoc.


Oddział laryngologiczny to prawdopodobnie jedyne właściwe miejsce do rozwiązania problemu.
http://www.kdp.pttk.pl/?go=lekarze&menu_id=13
Spróbuj tu znaleźć laryngologa, nurka i telefonicznie skonsultować problem i możliwe jego rozwiązanie.
 
 
arkac123 



Stopień: RD
Kraj:
Poland

Dołączyła: 01 Paź 2009
Posty: 1753
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 11-12-2011, 18:46   

kubazwolinski napisał/a:
prosze o porade co z tym dalej robić i jakie mam szanse na wyleczenie i dalsze nurkowanie. prosze o konkretną pomoc.


Mąż miał we wrześniu barotraumę ucha - nabawił się jej kilka dni przed naszym wyjazdem nurkowym. Poszedł do nurkującego laryngologa - i po 3 dniach zażywania antybiotyku mógł już nurkować (pierwszym zalecaniem lekarza było 7 dni bez nurkowania, ale warunkowo pozwolił mężowi nurkować płytko, po 3 dniach).

Barotrauma meża co prawda nie miała nic wspólnego z nurkowaniem, ale IMHO kluczem do szybkiego wyleczenia jest nurek-laryngolog. Oczywiście na wyjeździe byliśmy, i nurkujemy prawie co weekend - po barotraumie nie ma śladu.

Poszukaj wątku na forum o nurkujących lekarzach laryngologach w Twojej okolicy - ja tak zrobiłam, i znalazłam świetnego laryngologa w Bielsku-Białej.
Ostatnio zmieniony przez arkac123 11-12-2011, 18:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Dodaj do: Wypowiedź dla Wykop  Wypowiedź dla Facebook  Wypowiedź dla Wyczaj.to  Wypowiedź dla Gwar  Wypowiedź dla Delicious  Wypowiedź dla Digg  Wypowiedź dla Furl  Wypowiedź dla Google  Wypowiedź dla Magnolia  Wypowiedź dla Reddit  Wypowiedź dla Simpy  Wypowiedź dla Slashdot  Wypowiedź dla Technorati  Wypowiedź dla YahooMyWeb
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Administrator FORUM-NURAS uprzejmie informuje, że nie ponosi odpowiedzialności i w żaden sposób nie ingeruje w treść wypowiedzi
umieszczanych przez użytkowników na Forum. Zastrzega sobie jedynie prawo do usuwania i edytowania, w ciągu 24
godzin, postów o treści reklamowej, sprzecznej z prawem, wzywających do nienawiści rasowej, wyznaniowej, etnicznej
czy tez propagujących przemoc oraz treści powszechnie uznanych za naganne moralnie, społecznie niewłaściwe i naruszających zasady regulaminu.
Przypominam, że osoby zamieszczające opinie, o których mowa powyżej, mogą ponieść za ich treść odpowiedzialność karną lub cywilną.

Serwis wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Korzystanie z serwisu Forum-Nuras przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki.
Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko
FORUM-NURAS topic RSS feed