Dołączył: 08 Lip 2012 Posty: 285 Skąd: Piotrkow Tryb
Wysłany: 15-10-2015, 01:02 jaki olej do sprężarki ?
Mam spory problem, liczę na Waszą pomoc
dostałem w "spadku" sprężarkę, troszkę wiekowa, ale ma tylko 300 godzin przepracowanych.
Teraz zaczyna się problem ;/ chciałbym w niej wymienić olej, ale... nie mam pojęcia jaki olej jest tam zalany, syntetyczny? mineralny? Nie mam możliwości się tego dowiedzieć, wiem że nie wolno mieszać. Podejrzewam, że samo spuszczenie starego oleju i zalanie nowym nie załatwi sprawy czy są jakieś płukanki tak jak to się nieraz stosuje w silnikach samochodowych? czyli wlewamy płukankę do silnika odpalamy na chwile, zlewamy i lejemy nowy olej. Słyszałem też coś takiego, że... jeżeli był olej mineralny to możemy zalać syntetyk, natomiast po syntetyku nie można zalać mineralnego, albo odwrotnie, już nie pamiętam Czy ktoś z Was miał podobny problem i rozwiązał go pozytywnie? Będę baaaaaardzo wdzięczny za pomoc
Dołączył: 08 Lip 2012 Posty: 285 Skąd: Piotrkow Tryb
Wysłany: 15-10-2015, 20:49
chodzi o olej w sprężarce ( nie w silniku) nie mam pojęcia jaki był wcześniej, typ model nie ma żadnego znaczenia nie ważne co pisze w instrukcji... nie mam pewności czy ktoś sobie nie zmienił np z mineralnego na syntetyk, albo odwrotnie
Bądź dobrej myśli Wylałem Coltri 20w40, nalałem Anderol 755. Specyfikację znajdziesz w necie. Wiem co wylałem, bo wiem co wcześniej wlałem. Będzie to jeszcze troszkę chodzić- do następnej wymiany oleju.
Wiesz co wylałeś, ja właśnie tego nie wiem, co wyleje i co wlać i tu jest problem
jak w samochodzie miałem z tym kłopot że nie wiadomo co było - to lałem pół syntetyk i obserwowałem, olej syntetyczny rozpuszcza wszelkie złogi olejowe i jesli silnik latał na mineralu i osadziły się złogi to jak się to rozpuści to może być nieciekawie - nie stanie sie to w przeciągu 30 minut ale z czasem na pewno.
Wiesz co wylałeś, ja właśnie tego nie wiem, co wyleje i co wlać i tu jest problem
Prosta sprawa:
-zlej stary olej, bo jest stary
-nalej nowy zgodnie z zaleceniem prod.( nie napisałeś jaki)
-włącz sprężarkę.
- Zawsze możesz wyłączyć po chwili i znowu wylać olej. Nie jest drogi. Zalać świeży zgodnie z zaleceniem prod.
Dołączył: 08 Lip 2012 Posty: 285 Skąd: Piotrkow Tryb
Wysłany: 16-10-2015, 01:22
Szatan napisał/a:
Prosta sprawa:
-zlej stary olej, bo jest stary.
OK TO JEST PROSTE
-nalej nowy zgodnie z zaleceniem prod.( nie napisałeś jaki)
ZALECANE SĄ 2 MINERALNY ALBO SYNTETYK
-włącz sprężarkę.
BARDZO PROSTE
- Zawsze możesz wyłączyć po chwili i znowu wylać olej. Nie jest drogi. Zalać świeży zgodnie z zaleceniem prod.
OK, MOGĘ WYŁĄCZYĆ, NIE JEST DROGI, ZALAĆ JAKI? MINERALNY CZY SYNTETYCZNY?
JAK WIDZISZ NIE TAKIE PROSTE;) CHYBA ZE JA TĘPY JESTEM
Wybrany przez Ciebie i zgodny z zaleceniem producenta. Jeżeli wylejesz jakiś stary, nalejesz inny nowy zgodny z... , włączysz na chwilę celem przepłukania, znowu wylejesz i nalejesz ten sam co przed chwilą powinno być o.k. Myślę, że nie ma co demonizować.
Wiek: 56 Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 679 Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-10-2015, 11:21
shell napisał/a:
wiem że nie wolno mieszać
Niestety Twoja wiedza jest błędna. Oleje można mieszać bez najmniejszego problemu. Ważne jest, żeby stosować olej o tych samych parametrach lepkościowych - nie ma znaczenia, czy jest on mineralny, półsyntetyczny (ten najczęściej jest właśnie mieszanką oleju mineralnego i syntetycznego), czy syntetyczny.
Podczas zmiany oleju dobrze jest przepłukać olejem całą miskę olejową, ale nie jest to konieczne.
W niektórych sprężarkach olej z mineralnego na syntetyk i odwrotnie można zmienić podczas pierwszych 200 godzin pracy. Nie wiem z czego to wynika. Dupochron producenta? Moim zdaniem można i później, jeśli się sprężarkę oczyści, ale mogę się mylić.
Po zmianie typu oleju trzeba obserwować czy nie ma wycieków.
Wiek: 49 Dołączył: 10 Mar 2002 Posty: 7224 Skąd: Nürnberg/RFN
Wysłany: 16-10-2015, 11:54
Trajter napisał/a:
Ważne jest, żeby stosować olej o tych samych parametrach lepkościowych
Dokladniej: specyfikacje.
Trajter napisał/a:
nie ma znaczenia, czy jest on mineralny, półsyntetyczny (ten najczęściej jest właśnie mieszanką oleju mineralnego i syntetycznego), czy syntetyczny.
W tej chwili nie.
Tylko ze maszyna jest wiekowa, a kiedys mialo to znaczenie - adytywy nie byly kompatybilne. Mieszajac (najczesciej wlewajac mineral po syntetyku) rozjezdzala Ci sie lepkosc oleju w maszynie.
Producent oleju/sprzetu powinien wiedziec co mozna mieszac z czym.
Przyklad z instrukcji obslugi mojego auta (sugerowany olej VW 50700):
Cytat:
W sytuacji awaryjnej można dolać innego oleju silnikowego. W celu uniknięcia uszkodzenia silnika do następnej wymiany oleju można dolać tylko maks. 0,5 l oleju silnikowego, który spełnia wymagania następujących specyfikacji:
- w samochodach z silnikiem benzynowym: ACEA A3/ACEA B4 lub API SN, (API SM);
- w samochodach z silnikiem wysokoprężnym: ACEA C3 lub API CJ-4.
Wiek: 56 Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 679 Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-10-2015, 12:11
martin napisał/a:
Tylko ze maszyna jest wiekowa
Wiek maszyny nie ma tu najmniejszego znaczenia.
martin napisał/a:
a kiedys mialo to znaczenie
Miało to znaczenie ze względu na bazy olejowe i ich dodatki, które mogły po zmieszaniu powodować zmiany parametrów lepkościowych olejów i często tzw. parafinizację. W tej chwili to nie ma najmniejszego znaczenia. Problem pojawiłby się, gdyby kolega znalazł w garażu olej mający więcej niż 30 lat i chciał go użyć.
martin napisał/a:
adytywy nie byly kompatybilne
Nie wiem po jakiemu to.
martin napisał/a:
rozjezdzala Ci sie lepkosc oleju w maszynie
Chcesz powiedzieć, że wlewając olej mineralny np.10W40 po oleju syntetycznym 10W40 nastąpi zmiana lepkości tego oleju mineralnego?
Jeśli tak, to jakim mechanizmom fizyko-chemicznym to zawdzięczamy?
Wiek: 49 Dołączył: 10 Mar 2002 Posty: 7224 Skąd: Nürnberg/RFN
Wysłany: 16-10-2015, 12:42
Cytat:
Wiek maszyny nie ma tu najmniejszego znaczenia.
Troche ma, bo nie wiesz, czy n.p. w srodku nie ma tez wiekowego oleju.
Trajter napisał/a:
Miało to znaczenie ze względu na bazy olejowe i ich dodatki,
Dokladnie o tym pisze.
Trajter napisał/a:
Problem pojawiłby się, gdyby kolega znalazł w garażu olej mający więcej niż 30 lat i chciał go użyć.
Albo mial 30 letni olej w sprezarce, ktorego addytywy rozjada parametry nowego oleju.
Trajter napisał/a:
Nie wiem po jakiemu to.
W feworze walki pisze z bledem ortograficznym - sorki. Nie adytyw tylko addytyw = dodatek.
Teraz jasne?
Trajter napisał/a:
Chcesz powiedzieć, że wlewając olej mineralny np.10W40 po oleju syntetycznym 10W40 nastąpi zmiana lepkości tego oleju mineralnego?
Moze wystapic, jesli dodatki sa niekompatybilne.
Trajter napisał/a:
Jeśli tak, to jakim mechanizmom fizyko-chemicznym to zawdzięczamy?
Tym ktore sam opisujesz:
Trajter napisał/a:
Miało to znaczenie ze względu na bazy olejowe i ich dodatki, mogły po zmieszaniu powodować zmiany parametrów lepkościowych olejów i często tzw. parafinizację
Ostatnio zmieniony przez martin 16-10-2015, 12:50, w całości zmieniany 1 raz
Wiek: 59 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 2349 Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-10-2015, 13:02
Trajter napisał/a:
Miało to znaczenie ze względu na bazy olejowe i ich dodatki, które mogły po zmieszaniu powodować zmiany parametrów lepkościowych olejów i często tzw. parafinizację. W tej chwili to nie ma najmniejszego znaczenia. Problem pojawiłby się, gdyby kolega znalazł w garażu olej mający więcej niż 30 lat i chciał go użyć.
ma na dal w olejach tanich gdzie wartości smarne i lepkie uzyskuje sie za pomoca wlasnie dodatkow. Dlatego warunkowo dopuszczalne jest mieszanie olejow tego samego producenta i z tej samej "połki"
kolega napisał
shell napisał/a:
dostałem w "spadku" sprężarkę, troszkę wiekowa
wic jaki by olej nie był należy go spuścić, spręzarkę wymyć, sprawdzić szczelność i kompresję zalać nowym olejem ( do sprężarek) i mieć sprawę z głowy.
Ostatnio zmieniony przez waterman 16-10-2015, 13:03, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Administrator FORUM-NURAS uprzejmie informuje, że nie ponosi odpowiedzialności i w żaden sposób nie ingeruje w treść wypowiedzi umieszczanych przez użytkowników na Forum.
Zastrzega sobie jedynie prawo do usuwania i edytowania, w ciągu 24 godzin, postów o treści reklamowej, sprzecznej z prawem, wzywających do nienawiści rasowej, wyznaniowej, etnicznej
czy tez propagujących przemoc oraz treści powszechnie uznanych za naganne moralnie, społecznie niewłaściwe i naruszających zasady regulaminu.
Przypominam, że osoby zamieszczające opinie, o których mowa powyżej, mogą ponieść za ich treść odpowiedzialność karną lub cywilną.
Serwis wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Korzystanie z serwisu Forum-Nuras przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko