Wiek: 54 Dołączył: 26 Maj 2003 Posty: 119 Skąd: Kalisz
Wysłany: 04-06-2006, 15:48
Witaj. Ja mam taką latarkę - rozbiórkę, wymainę, oringów i akumulatorków zrobił dla mnie nasz przesympatyczny forumowy kolega Piotr Woźniak. Napisz do niego na priv to odpowiewie na Twoje pytania. Może ma jeszcze zdjęcia mojej latargi, gdy była rozebrana, a wiem, że takowe robił. Doradzi, gdzie kupić najmocniejsze akumulatorki w dobrej cenie.
Marek, zaczerwienię sie ...
OK. Zeby rozebrac ta latarke potrzebowal bedziesz cos wąskiego i ostrego, żeby wydłubac o-ring. Proponuje zgłebnik dentystyczny (do nabycia w sklepach dla stomatologów - koszt ok 7 PLN. Przydaje sie poźniej przy wszelkich zabawach z oringami)
LAtarke rozbieramy od strony rufy, hihi. Miedzy tylna pokrywę a aluminiową obudowę latarki wcisnięty jest o-ring. Musisz go wyjąc uważając, żeby nie zniszczyc powierzchni pokrywki. (oring bezwzględnie do wymiany)
Następnie odkręć reflektor, wyjmij zarówkę i wypchnij wnętrze latarki do tyłu. That's all.
Wspornik akumulatora trzyma sie na 3 "szpilkach" ktore są zablokowane małymi oringami przy plytce trzymającej oprawkę zarówki
Akumulatorki kupisz w www.wamtechnik.com.pl - zgrzeją Ci pakiet na zyczenie. Tam jest 12 sztuk akumulatorów w rozmiarze bodajrze 4/3 AA, ale nie pamietam tego dokladnie. Zamów sobie jeden pakiet 10 sztuk zgrzanych w pryzme w ukladzie (3/2)*2 i drugi 1*2. Zreszta jak rozbierzesz latarke bedziesz wiedzial o co chodzi. Popros tez o kawalek stosowanej przez nich folii termokurczliwej, zeby to wszystko wzmocnic po zmontowaniu
Trudno powiedziec, ale stawiałbym na akumulatory. Utraciły pojemność i gromadza bardzo malo energii.
Po wlaczeniu napiecie szybko spada i elektronika wylacza latarkę. Takie same objawy były u Heintz'a - wymiana akku rozwiazala sprawe.
Licz sie z kosztami rzedu 320-350 PLN. Rozmiar tych akumulatorów jest dośc rzadko spotykany, wiec bedzie Ci trudno je kupic w przeciętnym sklepie - polecam Wamtechnik.
Jakbys mial jakies pytania to pisz.
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sie 2004 Posty: 440 Skąd: Brodnica
Wysłany: 04-07-2006, 18:02
W serwisie SCUBAPRO za wymianę akumulatorów chcieli 400zł!!!
Wysłałem latarkę do WAMTECHNIK i zrobili to za 174 zł, latarka wczoraj przyszła pocztą z nowiutkimi akumulatorami Panasonica i z gwarancją na nie. Serdecznie dziękuję za porady.
[ Dodano: Wto 11 Lip, 2006 ]
Mam kolejny problem, bo złamała mi sie żarówka. Gdzie moe taką kupić?
Witam
Wracam do tematu bo latarki są fajne i ostatnio pojawiły się w dobrej cenie na Allegro.
Pakiety NiMh są nietypowe, bardzo drogie i mało pojemne. Proponuję zastąpić je ogniwami acu LiIon 18650 o pojemności np. 3,6AH i napięciu znamionowym 3,6V . Można złożyć pakiet 2S-p2 z 4rech szt. to znaczy połączone dwa równolegle i dwa szeregowo dla HP200. Daje to pojemność ~7Ah przy napięciu 7,2V. Aby pakiet się zmieścił należy najpierw skleić ogniwa po dwa przy sobie a następnie pary skleić z przesunięciem tak aby weszły pomiędzy 3 słupki koszyka. Jeżeli macie pakiet fabryczny 2x2 to trzeba usunąć jeden słupek.
Podobnie jest dla latarki HP 350 ale potrzebny jest pakiet 4S-2p złożony z 8śmiu ogniw.
Akumulatory LiIon są bardzo wrażliwe na przeładowanie (max 4,25V/ogniwo) i rozładowanie poniżej 2,5V więc należy zastosować moduł 4A ładowania i ochrony 2S (HP200) lub 4S(HP350) (mała płytka elektroniczna, koszt do kilkunastu zł), mieści się przy acu.
Akumulatory należy kupować markowe Panasonic , Sanio, Samsung, LG , Sony(mogą być z demontażu po kilka zł/szt) z gwarancja pojemności, najlepiej z blaszkami co umożliwi samodzielne polutowanie.
NIE KUPOWAĆ CHŃSZCZYZNY na której chinole napisały 8,8Ah albo więcej
UWAGA: Oryginalna żarówka Xenon (20W,35W,50W) jest czuła na lekko podwyższone napięcie pakietów LI-Ion i może się spalić więc najlepiej od razu wymienić ją na Halogenową (łatwo dostępna i tania- Osram za kilka zł.)
I jeszcze UWAGA jeżeli latarka się zapala i zaraz gaśnie jest to objaw rozładowanego acu lub stale przewodzącego kontaktronu, jest on uszkodzony, sklejony lub magnes w przycisku jest zbyt blisko.
Nie mam oryginalnej ładowarki która zapewne będzie pasować również do ładowania LI-Ionów. Ładowarka powinna mieć napięcie co najmniej 8,4V (HP200) i 16,8V(HP350) i nie przekraczać prądu 3A. Można tanio zrobić sobie szybką 2-godzinna ładowarkę na module (przetwornicy) z ograniczeniem napięciowo-prądowym wyposażonego w sygnalizator ledowy.
[ Dodano: 02-01-2018, 12:27 ]
I jeszcze jedna uwaga: Wszystkie elementy opisane powyżej (acu, elektronika) można dostać na ALLEGRO
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Administrator FORUM-NURAS uprzejmie informuje, że nie ponosi odpowiedzialności i w żaden sposób nie ingeruje w treść wypowiedzi umieszczanych przez użytkowników na Forum.
Zastrzega sobie jedynie prawo do usuwania i edytowania, w ciągu 24 godzin, postów o treści reklamowej, sprzecznej z prawem, wzywających do nienawiści rasowej, wyznaniowej, etnicznej
czy tez propagujących przemoc oraz treści powszechnie uznanych za naganne moralnie, społecznie niewłaściwe i naruszających zasady regulaminu.
Przypominam, że osoby zamieszczające opinie, o których mowa powyżej, mogą ponieść za ich treść odpowiedzialność karną lub cywilną.
Serwis wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Korzystanie z serwisu Forum-Nuras przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko