Wysłany: 12-07-2009, 21:22 Strzelanie bojki - pytanie do nieDIRowców
Będzie w "Jestem Początkujący" bo pytanie dośc mało skomplikowane, a żadne inne forum mi nie pasowało.
Używam bojki "otwartej" z dołu, bo taka wydaje mi się nie do zniszczenia. Znam jej wady i potrafię z nimi życ, więc nie ma sensu przekonywac mnie do kaczych dziobów i zamkniętych wynalazków z zaworkami, pipkami i innymi pierdułkami.
Bojkę strzelam dmuchając ją wydechem bez wyjmowania automatu z ust. Teraz mam pytanie, ile tego powietrza powinno byc. Uczyli mnie, że jak strzelam z 5'ciu metrów, to potrzebne będą trzy dmuchnięcia, z kilkunastu i głębiej, wystarczy jedno. Trzy wydechy to jakieś 8L powietrza, co przy mojej bojce daje około 1m ponad powierzchnię.
Strzelenie bojki trzema dmuchnięciami przy odrobinie wprawy nie stanowi problemu, ale zalazłem ciekawą dyskusję sprzed dwóch lat, gdzie TomM napisał:
"Oralnie wykonujesz przeciętny wydech (powiedzmy 1,5 l ) i to wystarcza - po rozprężeniu (np. przy strzeleniu z 6 czy 9 metrów) na powierzchni mamy na bojce 2,5 - 3 kg pływalności, wystaje ok. 15-20 cm nad powierzchnię.
Przy nadmuchaniu bojki np. z automatu aby uzyskać dobry wzwód i sterczącą na powierzchni parówę trzeba ją mocno obciążyć, np. "powiesić się" na bojce, bo inaczej leży oklapnieta na powierzchni "
Wysłany: 12-07-2009, 22:21 Re: Strzelanie bojki - pytanie do nieDIRowców
piotr_c napisał/a:
Używam bojki "otwartej" z dołu, bo taka wydaje mi się nie do zniszczenia.
Otwarta czy zamknieta - nie ma znaczenia. Kwestia materialu. Mialem bojke zrobiona z czegos a la PCV - ponoc niezniszczalna,nie gnijaca ... Pieknie sie rozerwala na zgrzewie, mimo, ze nadmiar powietrza powinien byl uciec dolem. Ale nie uciekl i bojke szlag trafil.
Co do dmuchania - nie wiem, bo dmucham z automatu - ile ? Do momentu kiedy poczuje, ze juz juz i zacznie mnie ciagnac.
Wiek: 63 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 3728 Skąd: Katowice
Wysłany: 12-07-2009, 22:53 Re: Strzelanie bojki - pytanie do nieDIRowców