Witam,
Jestem początkującym nurkiem, w związku z tym po użyciu opcji "szukaj" chciałem zapytać o oznaczenia używane często na forum.
Mianowicie chodzi mi o oznaczenia takie jak :
DST , atx40 , at20/ct20 , t20, tx40.
Są to oznaczenia automatów podstawowych czy też octopusów i jak rozróżnić te dwa typy ?
Dziękuje za odpowiedzi oraz za uwagi do mnie jeśli palnąłem jakąś głupotę.
Różne modele automatów Apeksa, na zimne i ciepłe wody, na rynek niemiecki itd.
Podstawa to I stopień DS4, DST (obrotowa głowica) oraz II stopień ATX/XTX40, ATX/XTX50, ATX/XTX100, ATX/XTX200 i jeszcze kilka innych.
Seria 20 jest stara i nie widziałem w sklepach.
Konfiguracje automatów w sklepach są różne, np. DS4+ATX40+ATX40 lub DS4+XTX50+XTX40 itd.
kompromis cena/jakość to moim zdaniem Apeks, rozwojowy zestaw to DS4+2x XTX40 lub XTX50
taniej będzie DS4 + 2x ATX40
osobiście wole XTX50 bo lubię sobie pogmerać pokrętłami pod wodą, ATX z pierwszego zestawu właśnie "tego tańszego" robi u mnie za zapas w razie draki a drugi wylądował na tleniaku
to jest konfiguracja typowo rekreacyjna do pojedynczej butli, jeśli będziesz robił coś więcej kiedyś to wykorzystasz te automaty. Jeśli zrezygnujesz z nurania to łatwo je sprzedasz bo są popularne w naszym kraju.
wydaje mi się jednak, że ostatnio jakość Apeksa się pogorszyła, w 2 nowych 1 stopniach powłoka chromowana zlazła z gwintu w kilku miejscach, w 7 letnich ciągle używanych nic takiego się nie stało
Dziękuje wam bardzo za odpowiedź. Jesteście super. Teraz pytanie, czy dla początkującego możecie polecić któryś z tych automatów ?
Nie ma automatów dla początkujących i zaawansowanych nurków jedni i drudzy nie dają rady bez oddychania pod wodą
Automaty wybieraj kierując się warunkami w jakich będziesz nurkował te warunki możesz zamknąć dwoma kategoriami wód zimnych i wód ciepłych.
Skup się nad automatami na wody zimne i tu najlepiej sprawdzają się automaty membranowe pracujące w środowisku odizolowanym od wody. Wyjątkiem jest tylko jeden automat tłokowy.